با سارقین اموال بیت المال به شدت برخورد می شود
با سارقین اموال بیت المال به شدت برخورد می شود

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: به عنوان دستگاه قضا استان به سارقان به ویژه سارقان مسلح هشدار می‌دهیم و منتظر مجازات باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هشدار داد: سارقینی که قصد تجاوز به اموال بیت المال را دارند، بدانند که به شدت برخورد می شود.

به گزارش کاوش اخبار از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عباس حسینی پویا در جلسه کارگروه حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب استان، گفت: دستگاه قضایی خوزستان بر نمی تابد که عده ای بخواهند اموال عمومی را به سرقت ببرند و به زیرساخت های شهری در استان ضربه وارد کنند.
وی تصریح کرد: سرقت خط قرمز ماست و همان گونه که تاکنون در خصوص سارقین کمترین عفو و تخفیفات را قائل بودیم از امروز نیز به دادسراهای استان بخش نامه می کنیم که نسبت به متهمان سرقت اشد مجازات را درخواست کنند و در اجرای احکام نیز سختگیرانه عمل کنند و به محکومان سرقت، مرخصی یا اشتغال به کار ندهند تا شاهد کاهش سرقت در استان باشیم.
حسینی پویا ادامه داد: در کنار مجازات سارقین نیاز به یک سری اقدامات پیشگیرانه دیگر از جمله افزایش روشنایی ها و ارتقای کیفیت ایمنی پل ها و همچنین تجهیز اماکن عمومی به دوربین های مدار بسته و پایش مانیتورینگ نیز نیاز است.
وی گفت: هزینه ای که صرف نگهداری و بازپروری محکومان می شود نیز از بیت المال است و اگر این هزینه صرف اقدامات پیشگیرانه شود، نتیجه مطلوب تری را در جامعه شاهد خواهیم بود.
در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاونین دادستان اهواز، فرماندار و شهردار اهواز و کارون و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس نیز به بیان راهکارهای خود پرداختند و تصمیاتی در این خصوص اتخاذ شد.
از جمله مصوبات این نشست، بازگشایی پل ششم اهواز ظرف 45 روز آینده با همکاری شرکت صنایع فولاد اهواز و شهرداری شهرهای اهواز و کارون بود.