برکناری شهردار اهواز در شورا رای نیاورد/ ” فقدان شرایط” شاعری به رای گذاشته شده بود
برکناری شهردار اهواز در شورا رای نیاورد/ ” فقدان شرایط” شاعری به رای گذاشته شده بود

طرح برکناری موسی شاعری شهردار اهواز در جلسه شبانه و غیرعلنی شورای شهر، رای لازم را نیاورد.

طرح برکناری موسی شاعری شهردار اهواز در جلسه شبانه و غیرعلنی شورای شهر، رای لازم را نیاورد.

به گزارش کاوش اخبار، نشست شبانه و غیرعلنی شورای شهر اهواز با دستورکار برکناری موسی شاعری شهردار اهواز امشب برگزار شد که این طرح رای لازم را نیاورد.

بر اساس شنیده ها پنج عضو شورا موافق برکناری و هشت عضو شورا مخالف بوده اند.

ظاهرا فلسفی، سنواتی و موسی پور محوریت برکناری شاعری شهردار اهواز را بر عهده داشتند چرا که انتقادات زیادی به عملکرد شهردار اهواز و غیر پاسخگو بودن او در روزهای قبل مطرح کرده بودند.

جاسم موسی پور رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز چند وقت پیش در نامه ای خطاب به رییس شورا ۱۳ تذکر از کم و کاستی های موجود در شهر، به شهردار اهواز داشت که شهردار شاعری جواب قانع کننده ای به آنها نداد.

وی در اینستاگرام خود در مورد جلسه برکناری شهردار نوشته است: در جلسه امشب با توجه به نامه اخیر بازرسی کل کشور مبنی بر نقصان شرایط قانونی در شهردار محترم فعلی، موضوع “فقدان شرایط” به رای گذاشته شد که با هشت رای با آن مخالفت شد. موسی پور نوشته؛ راهکار تذکر، سوال و در صورت لزوم استیضاح به قوت خود باقی است.

در همین رابطه، چند وقت پیش حکم محکومیت شهردار اهواز و مدیر عامل سابق آبفای اهواز به یکسال حبس تعزیری و دوسال انفصال از خدمت دولتی در دادگاه بدوی در خصوص آبگرفتگی شهر اهواز در سال 1398 صادر شده بود که شهردار اهواز به این رای اعتراض کرده است.

علاوه بر عملکرد پر حرف و حدیث شاعری، توهین شهردار اهواز در یک جلسه غیر رسمی به قوم عرب احتمالا دلیل دیگری بر برکناری او بود. هرچند که شاعری از عمل خود عذرخواهی کرده است.

بر اساس این گزارش، اختلافات قابل توجهی بین اعضای شورا در رفتن یا ماندن شاعری به وجود آمده است و این اختلاف به شبکه های مجازی و رسانه های طرفدار آنها نیز کشیده شده است.

اختلافی که در نهایت دود آن به چشم مردم اهواز خواهد رفت.