حل مشکلات نیشکر هفت‌تپه به شکل اساسی/ کارگران تولید رامتوقف نکنند
حل مشکلات نیشکر هفت‌تپه به شکل اساسی/ کارگران تولید رامتوقف نکنند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل اساسی مشکلات شرکت هفت‌تپه، گفت: پیگیری‌ها تا زمان پرداخت تمامی مطالبات کارگران این شرکت ادامه خواهند داشت.

محمد کعب عمیر به پیگیری‌های جدی در خصوص پرداخت مطالبات شرکت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که در ابتدای ورودم به مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض مردم و کارگران این شرکت را به سمع مجلس و دولت رسانده‌ام به جد پیگیر حل مشکلات این شرکت به شکل اساسی هستم.

وی افزود: همه ما مسئولان تکلیف داریم تا مشکل کارگران این شرکت را حل کنیم و مهم‌ترین خواسته کارگران را که پرداخت حقوق و دستمزد کامل به صورت ماهانه است، فراهم کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری و پیگیری‌های دستگاه قضائی، بیان کرد: نوع واگذاری و اهلیت خریداران این شرکت مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس و همچنین اقتصاددان‌هاست که همچنان در ابهام قرار دارد و تا زمان رسیدگی‌های مراجع قضائی باید منتظر نتیجه آن ماند.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام گرفته از سوی خود در راستای رفع مشکلات کارگران و پرسنل شرکت نیشکر هفت‌تپه، توضیح داد: با توجه به پرداختی صفر شرکت در خصوص حق بیمه کارگران موفق شدیم با رایزنی‌های فراوان با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیمه آنان را تمدید کنیم.

وی اضافه کرد: در ادامه درخواست تشکیل کمیسیون کارگری را دادیم که این کمیسیون با حضور معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگانی از وزارت صمت کشور، سازمان خصوصی‌سازی و معاونان رئیس قوه قضائیه تشکیل و تصمیمات جدی در خصوص رفع مشکلات کارگران و به‌روزرسانی پرداختی آنان گرفته شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به تذکر کتبی به ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با نامه‌نگاری با سازمان خصوصی‌سازی و مطرح کردن مشکلات کارگران این شرکت در کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال تعیین تکلیف نهایی این شرکت خواهیم بود و برای تحقق شعار سال جهش تولید از کارگران می‌خواهیم چرخه تولید را متوقف نکنند و با سعه‌صدر در انتظار پیگیری‌ها در حال انجام باشند.

منبع: مهر