داروی شالومین هنوز مجوز وزارت بهداشت ندارد/ سه هزار بیمار داوطلب از این دارو استفاده کرده اند/ از داروی شیمایی سریعتر نتیجه داده است/ شالومین برای افراد مشکوک به کرونا تجویز شود/ اینکه گفته شده این دارو از موسیر هست درست نیست
داروی شالومین هنوز مجوز وزارت بهداشت ندارد/ سه هزار بیمار داوطلب از این دارو استفاده کرده اند/ از داروی شیمایی سریعتر نتیجه داده است/ شالومین برای افراد مشکوک به کرونا تجویز شود/ اینکه گفته شده این دارو از موسیر هست درست نیست

این دارو منجر شده تا ظرف سه چهار روز فرد مبتلا بهبود پیدا کند حتی کسانی که بستری بودند و در شرایط خوبی قرار نداشتند.

شالومین یا داروی دکتر امین نام داروی گیاهی است که برای درمان بیماری کرونا از آن نام برده می شود و حاشیه هایی نیز در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشته است. مخالفان عرضه این دارو که از آن به عنوان “شربت موسیر” نام می برند می گویند که این دارو بدون مجوز است و مراحل آزمایشگاهی را پله پله طی نکرده است اما دکتر امین عضو هیات علمی علوم پزشکی اهواز سازنده این دارو می گوید شالومین درخواست مجوز داده و در درمان بیماری کرونا جواب داده و اثرات خوبی داشته است. متن مصاحبه با دکتر امین در ادامه آمده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازنده ی داروی درمان کرونا گفت: تاکنون حدود سه هزار بیمار داوطلب از ما این داروی درمان کرونا را گرفته اند که در تماس هایی که با مصرف کنندگان این دارو داشته ایم یا آن ها تماس گرفته اند تا کنون گزارشی از هیچ عارضه ای بعد از مصرف حتی در افرادی با بیماری های قلبی و دیابت نداشته ایم.

دکتر منصور امین روز یکشنبه 22 تیرماه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص دارویی که برای پیشگیری و درمان کرونا ساخته است، اظهار کرد: 20 سال است که روی این دارو کار می کنم و در سال 86 این دارو به اسم بنده ثبت اختراع شد از آن زمان به بعد چند فراورده ی دارویی دیگر از این دارو ساخته شد که یکی از آن ها برای درمان تب خال دهانی است که از وزارت بهداشت مجوز دارد و اکنون در داروخانه های سراسر کشور توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه برای درمان زگیل تناسلی یا هرپس ژنیتال نیز آزمایش شده و مقاله ی آن منتشر شده است، عنوان کرد: این دارو برای درمان سه نوع ویروس جواب داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: این دارو چند سال گذشته روی موش آزمایش شده تا مشخص شود در صورت استفاده ی انسان عوارض جانبی به همراه ندارد که نتایج آن به صورت مقاله ی بین المللی در اینترنت موجود است.

دکتر امین تصریح کرد: این دارو روی میکروب ها و قارچ ها تست شده که جواب داده و ویروس را از بین برد همچنین روی سلول های انسانی آزمایش کرده ایم و نتایج آن به صورت مقاله در ژورنال های بین المللی منتشره شده است.

درمان مبتلایان سریعتر از داروی شیمایی

وی افزود: با این مقدمه  این دارو را در اسفندماه برای درمان کرونا فرمولی کردیم و مجوز اخلاق از دانشگاه علوم پزشکی اهواز گرفتیم که در بیمارستان رازی روی مبتلایان داوطلب تست شد و خوشبختانه گروهی که با داروی ما درمان شدند بسیار سریعتر از مبتلایانی که از داروی شیمیایی استفاده می کردند با میانگین سه روز درمان و مرخص شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از آن زمان به بعد دارو را برای انجام تحقیقات گسترده در چند بیمارستان استان و تهران به دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارجاع دادیم و اکنون در این مرحله هستیم.

امین خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه و محققانی که شاهد نتایج کار بودند مرتب به بیماران خود گفتند که این دارو برای درمان کرونا جواب داده و اثرات خوبی داشته است حتی برخی پزشکان و مسئولانی که مبتلا شدند نیز از ما این دارو را تهیه کردند.

داروی شالومین هنوز مجوز وزارت بهداشت ندارد

وی اذعان داشت: گرچه درخواست مجوز کرده ایم و مراحل اخذ مجوز را انجام می دهیم اما این کار فرایند سختی دارد که باید طی شود و هنوز وزارت بهداشت مجوز داروی شالومین را به ما نداده است اما قبل از مجوز داوطلبانی هستند که با مسئولیت خود از ما این دارو را درخواست می کنند و برخی پزشکان برای نزدیکان و بیماران خود تجویز می کنند. در حال حاضر ما منتظر مجوز هستیم که به صورت رسمی در بازار و داروخانه ها عرضه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازنده ی داروی شالومین تاکید کرد: این دارو منجر شده تا ظرف سه چهار روز فرد مبتلا بهبود پیدا کند حتی کسانی که بستری بودند و در شرایط خوبی قرار نداشتند.

سه هزار بیمار از داروی درمان کرونا استفاده کرده اند

دکتر امین با اشاره به اینکه تاکنون حدود سه هزار بیمار داوطلب از ما دارو گرفته اند، یادآور شد: از نظر قانونی ما مجاز نیستیم دارویی که تایید نشده را عرضه کنیم اما باتوجه به اینکه بیماران متقاضی رضایت نامه ارائه می کنند این دارو را در اختیار آن ها قرار می دهیم و از این تعداد سه هزار نفر نه تنها هیچگونه تلفاتی به ما گزارش نشده بلکه روزانه تماس هایی مبنی بر رضایت از دارو داریم.

وی عنوان کرد: توصیه می کنیم داوطلبان تا 6 روز استفاده از این دارو را ادامه دهند تا به طور کامل خوب شوند و ویروس از بدن آن ها خارج شود همچنین داروی ما یک آنتی ویروس یا ویروس کش است و می توان به عنوان پیشگیری هم از آن استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با ماده ی این دارو اظهار کرد: اینکه گفته شده این دارو از موسیر هست درست نیست و از یک سری گیاه هست که ماده ی موثره را از آن ها استخراج کرده ایم.

قیمت داروی شالومین

امین با اشاره به اینکه قیمت داروی شالومین قیمت تمام شده ی آن و بدون هیچ سودی است، ادامه داد: هر بطری 50 هزار تومان به فروش می رسد و باتوجه به اینکه حدود 400- 500 هزار تومان تنها هزینه ی آزمایش کرونا است و متاسفانه داروهای شیمیایی نیز تاثیری در درمان کرونا نداشته اند رقم بالایی ندارد ضمن اینکه ما افرادی را داریم که گیاهان مدنظر را از کوه ها تهیه و عصاره گیری می کنند بنابراین میزان قیمت دارو به دلیل هزینه های ساخت آن است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این داروها را در مناطق محروم و بین افراد مستضعف به صورت رایگان عرضه می کنیم و روز گذشته 20 بطری را در اختیار بیماران کم بضاعت قرار دادیم. ما به دنبال سود نیستیم و در پی تحقیق و کار بر روی این موضوع هستیم اما یکسری شایعه پراکنی ها و تهمت هایی توسط برخی افراد کم دانش در فضای مجازی علیه ما شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: این دارو اگر در آمریکا ساخته می شد باید  آن را با قیمت بالایی خریداری و وارد کشور می کردیم اما متاسفانه بنده حدود سه ماه است که دنبال مجوز هستم و هنوز مجوز را به ما نداده اند که باتوجه به وضعیت قرمز کرونا در خوزستان انتظار داریم هرچه سریعتر به این دارو مجوز داده شود تا جلوی مرگ و میر گرفته شود.

پیشنهاد می کنیم این دارو برای افراد مشکوک به کرونا تجویز شود

امین خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری های ویروسی اگر در مراحل ابتدایی بیماری درمان را شروع کنند سریعتر بهبود پیدا می کنند و کار در این مراحل  آسانتر است اما هرچه پیش برود کار سخت تر می شود، اگر ریه فرد دچار مشکل شود داروی ما ترمیم کننده ی ریه نیست بلکه ویروس کش است برای همین پیشنهاد می کنیم این دارو در اختیار تمام بیمارستان ها و مراکز بهداشتی قرار داده شود تا هر فردی که در مراحل اولیه ی بیماری کرونا و با علائم سرفه و از دست رفتن حس بویایی و چشایی مراجعه کرد و پزشک تشخیص داد که فرد بیش از 80 درصد به کرونا مشکوک است این دارو را برای آن تجویز کند تا ظرف سه روز تمام علائم برطرف شود.

داروی دکتر امین تا کنون عارضه ی جانبی برای مصرف کنندگان نداشته است

وی در پاسخ به اینکه آیا این دارو عوارض احتمالی بعد از مصرف دارد یا خیرگفت: بررسی های زیادی در این رابطه صورت گرفته و در تماس هایی که با مصرف کنندگان این دارو داشته ایم یا آن ها تماس گرفته اند تا کنون گزارشی از هیچ عارضه ای بعد از مصرف حتی در افرادی با بیماری های قلبی و دیابت نداشته ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازنده ی داروی درمان کرونا با انتقاد از پروسه ی طولانی صدور مجوز بیان کرد: در زمان جنگ همه  باید دشمن را از بین ببرند، اکنون وضعیت ما هم همینطور است و در جنگ با کرونا قرار داریم و طولانی کردن مراحل اخذ مجوز در حالی که روزانه 60 تا 70 نفر فوتی داریم درست نیست. ما انتظار داریم مسئولین کارهای مجوز را انجام دهند و از وزارتخانه برای گرفتن مجوز این دارو درخواست کنند چرا که تا کنون سه هزار نفر به واسطه ی این دارو درمان شده اند اما این حرکت را از هیچ کدام از مسئولان استانی نمی بینیم.