کاری نکنید تا بیماران پشت درهای بیمارستان بمانند و نام خوزستان دوباره در کشور بدرخشد
کاری نکنید تا بیماران پشت درهای بیمارستان بمانند و نام خوزستان دوباره در کشور بدرخشد

آیا منتظر نشسته ایم تا ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شود و تصاویر و فیلم هایی از بیمارانی که پشت درهای بیمارستان مانده اند منتشر شود و دوباره نام خوزستان در کشور بر سر زبان بیفتد.

در حالی که نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان، روسای بیمارستان ها و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر از به مرز پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستان مبتلایان کرونا می دهند اما کماکان تنها به توصیه کردن به مردم بسنده شده و خبری از قوانین کنترل کننده کرونا در استان مشاهده نمی شود.

به گزارش کاوش اخبار، بیش از دو ماه است که وضعیت کرونایی خوزستان قرمز و در پیک بحران با کمی بالا و پایین است، مسلما اگر توصیه کردن به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کارساز بود تا کنون باید به نتیجه می نشست و حداقل روند شیوع بیماری کند می شد نه اینکه در حال نزدیک شدن به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها باشیم آن هم در وضعیتی که اکثر بیماران در قرنطینه خانگی هستند و بیماران با حال بد در بیمارستان بستری می شوند.

هشدار تکمیل ظرفیت بیمارستان ها نواخته شده است و باید سریع تر فکر چاره ای اساسی برای کنترل بیماری کرد، مگر خوزستان چقدر ظرفیت بیمارستانی دارد که بخواهیم دیگر مراکز درمانی را برای بیماران کرونایی وارد مدار کنیم و در این حالت تکلیف دیگر بیماران که همین حالا هم سرگردان هستند چه می شود و برای درمان به کجا مراجعه کنند.

فرض بگیریم که همان ایده ایمنی گله ای بنا است در خوزستان اجرایی شود اما آن هم نیازمند این است که ظرفیت بیمارستانی در استان وجود داشته باشد و زمین گیر نشود و به مرور ایمنی گله ای اجرایی شود نه اینکه بگوییم اجازه دهید ایمنی گله ای انجام شود بدون اینکه توان خدمات رسانی درمانی باشد.

وقت تصمیم است، می خواهیم چکار کنیم؛ آیا منتظر نشسته ایم تا ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شود و تصاویر و فیلم هایی از بیمارانی که پشت درهای بیمارستان مانده اند منتشر شود و دوباره نام خوزستان در کشور بر سر زبان بیفتد و یک تیم کشوری برای حل بحران خودساخته خوزستان وارد استان شود تا اوضاع را کنترل کند؟

آیا نمایندگان مردم در مجلس و ستاد مدیریت کرونا در استان نمی خواهند اختیارات لازمه را از ستاد ملی کرونا بگیرند و اوضاع را محلی مدیریت کنند یا تنها به تذکر دادن و ارسال گزارش به مرکز بسنده کرده اند، اوضاع وخیم تر از آن است که منتظر نشست تا زمان مساله را حل کند.

هرچند دیر اما گویا برخی از فرمانداران کمی متوجه وخامت اوضاع شده اند و قوانین سفت و سختی برای کنترل مراسم های عزاداری وضع کرده اند، قوانینی که نیازمند هست در همه شهرستان ها وضع و اجرایی شوند و حداقل انتظار از ستاد مدیریت کرونا در استان این است که تنها چشم به راه مرکز نباشند و ماسک زدن را در استان اجباری کنند بلکه تاثیری در کنترل بیماری داشته باشد.