تشدید محدودیت ها در اهواز در صورت رعایت نکردن/ افزایش شیوع بیماری در حاشیه ی شهر/ کاسبان متخلف بازداشت می شوند/ برخورد با پنج مسئول اتحادیه (+ تصاویر)
تشدید محدودیت ها در اهواز در صورت رعایت نکردن/ افزایش شیوع بیماری در حاشیه ی شهر/ کاسبان متخلف بازداشت می شوند/ برخورد با پنج مسئول اتحادیه (+ تصاویر)

فرماندار شهرستان اهواز گفت: از شهروندان اهوازی درخواست می کنم که به سفارش های مسئولان بهداشت عمل کنند و فاصله ی اجتماعی را رعایت کنند در غیر این صورت محدودیت های فعالیت اصناف و ترددها بیشتر خواهد شد.

به گزارش کاوش، جمال عالمی نیسی عصر روز دوشنبه ( ۲۲ اردیبهشت) در حاشیه بازدید و برخورد با اصناف متخلف در راستای اجرا کردن فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: به دنبال گسترش ویروس کرونا در استان خوزستان به خصوص شهرستان اهواز علی رغمم میل باطنی مجبور به ایجاد محدودیت در محیط کسب و کار و روابط اجتماعی شدیم، گرچه مایل نیستیم در کسب و کار و تردد مردم مشکلی ایجاد شود اما نگران سلامت آن ها هستیم.

وی عنوان کرد: عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم ما را مجبور به ایجاد این محدودیت ها کرد و از امروز تمام نهادها و ادارات اهواز تعطیل و محیط های کسب و کار محدود شدند.

فرماندار شهرستان اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها پنج صنف ضروری مجاز به فعالیت هستند، تصریح کرد: محدودیت های شدیدی در ترددهای سطح شهر ایجاد کردیم و این رویه در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم ممکن است ادامه داشته باشد.

عالمی نیسی در رابطه با برخورد با اصناف متخلف با بیان اینکه امروز صداکیپ از بازارها و اصناف سطح شهر بازرسی به عمل آوردند، اضافه کرد: با واحدها و اصناف متخلفی که دستورالعمل های ستادملی مقابله با کرونا عمل نکنند برخورد می شود که این برخورد شامل تذکر، اخذ تعهد و جریمه نقدی است.

وی ادامه داد: در صورت لزوم واحد متخلف پلمپ می شود و حتی در صورت تکرار و ادامه ی کار فرد خاطی بازداشت خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهواز در خصوص برخورد با اصناف متخلف مناطق حاشیه ی شهر خاطرنشان کرد: برخوردی که با اصناف متخلف انجام می شود حاشیه و غیر حاشیه شهر را نمی شناسد و برای همه ی نقاط شهر است لذا امروز صبح تقسیم کار شد و اکیپ های بازرسی هم در مرکز شهر و هم در حاشیه ی شهر فعالیت خواهند کرد.

عالمی نیسی تاکید کرد: متاسفانه شیوع بیماری در حاشیه ی شهر بیشتر شده در نتیجه احتمال اقدامات برخوردی بیشتر در حاشیه شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: از اتحادیه ها انتظار داریم در این زمینه ورود پیدا کنند و از ظرفیت های خود استفاده کنند در غیر این صورت برخورد با مسئولین اتحادیه هم خواهیم داشت همان طور که امروز صبح دستور برخورد با پنج مسئول اتحادیه در اهواز را دادیم.

به گزارش کاوش، در راستای اجرا کردن فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه در نوبت صبح و بعدازظهر یکصد اکیپ شامل 60 اکیپ سپاه ( 30 اکیپ سپاه شرق و 30 اکیپ سپاه غرب)، 20 گروه بهداشت و درمان، 10 اکیپ اجراییات شهرداری و 10 اکیپ سازمان صمت همچنین نیروی انتظامی و اماکن  وظیفه ی بازرسی از مناطق هشت گانه ی شهرداری اهواز را دارند که با اقداماتی از جمله تذکر، اخذ تعهد و در صورت تکرار پلمپ واحد با اصناف متخلف برخورد می کنند.

استاندار خوزستان باتوجه به آمار صعودی مبتلایان کرونا در استان در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا از امروز دوشنبه تمام بانک ها، ادارات و اصناف غیرضروری برخی شهرستان استان از جمله اهواز را تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام کرد.