از فردا صلاحیت داوطلبان انتخابات بررسی خواهد شد
از فردا صلاحیت داوطلبان انتخابات بررسی خواهد شد

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: از فردا و به مدت 10 روز بعد از اتمام ثبت نام از داوطلبان صلاحیت داوطلبین انتخابات در هیات های اجرایی بررسی می شود.

به گزارش کاوش، علی حسین حسین زاده امروز( ۱۵ آذرماه) با حضور در حوزه مرکزی ثبت‌نام نامزدهای انتخابی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 

همراه با ثبت نام از داوطلبان طبق زمان بندی انتخابات کشور از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه فرصت برای تشکیل هیات های اجرایی است که براساس بررسی هایی که به عمل آمده با همکاری هیات نظارت استان هیات های اجرایی در تمامی شهرستان ها شکل گرفته و از فردا به مدت ۱۰ روز بعد از اتمام ثبت نام داوطلبان صلاحیت کسانی که در این دوره نام نویسی کردند در هیات های اجرایی بررسی می شود.

وی ادامه داد: همانطور که اطلاع رسانی شده از ۱۰ آذرماه ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در کشور آغاز شد که خوزستان هم شامل آن شد اما قبل از آن تمهیدات لازم در ۱۴ حوزه ی انتخابیه که محل ثبت نام داوطلبان بوده در استان فراهم شد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان اذعان کرد: همانطور که پیش از این هم عنوان شده این دوره تمامی فرآینده ثبت نام از طریق سامانه ی انتخابات انجام می شود که علاوه بر تسریع در کار بر میزان نظم و دقت نیز افزوده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در حوزه مرکزی اهواز تمام کارها بصورت منظم درحال انجام است، سیستم های موجود در این محل به تعداد کافی است و مشکلی در فرآیند ثبت نام در اهواز و سایر حوزه ها تاکنون نداشته ایم.

وی اظهار کرد: طبق قانون به محض اینکه ثبت نام در سامانه انجام شود اسامی از طرف وزارت کشور به چهار مرجع رسمی ارجاع داده می شود و استعلام انجام می گیرد، بعد از حداکثر پنج روز نیز سازمان های مربوطه موظف هستند جواب استعلام را به فرمانداری ها اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: باتوجه به روند ثبت نام هایی که روزانه دنبال می کنیم پیش بینی می شود همانند دوره ی پیش که بیش از ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند، در زمان باقی مانده نیز همان تعداد یا بیشتر نام نویسی کنند.