[ad_1] روزنامه کیهان به اظهارت روز گذشته عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه واکنش نشان داد. این روزنامه در ادامه نوشت: عراقچی گفته بود: در جریان اجلاس گروه هفت در فرانسه، فرصتی شد ماکرون با ترامپ دیدارهایی داشتند و در این زمینه صحبت کردند و انعطاف‌هایی در طرف آمریکایی‌ مشاهد شده برای اینکه در فروش نفت […]

[ad_1]

روزنامه کیهان به اظهارت روز گذشته عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه واکنش نشان داد.

این روزنامه در ادامه نوشت:

عراقچی گفته بود: در جریان اجلاس گروه هفت در فرانسه، فرصتی شد ماکرون با ترامپ دیدارهایی داشتند و در این زمینه صحبت کردند و انعطاف‌هایی در طرف آمریکایی‌ مشاهد شده برای اینکه در فروش نفت ما مجوزهایی دادند و این شکافی است که در سیاست فشار حداکثری آمریکا ایجاد شده و این همان موفقیتی است که سیاست مقاومت حداکثری ایران دارد به آن می‌رسد.

در جواب آقای عراقچی باید گفت: اروپا و آمریکا را فقط شوکِ توقف تعهدات و حتی شوک‌های فرا برجامی سر عقل می‌آورد؛ این واقعیت را در توقیف نفتکش انگلیس و سرنگونی پهپاد آمریکا تجربه کردیم. برجامِ رو به احتضار، فقط با شوک درمانی احتمال احیا شدن را دارد.

از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد کمترین کاری است که باید کرد. رفتن سراغ کارهای حاشیه‌ای و نمایشی در گام سوم کاهش تعهدات – نظیر کارهایی که در دو گام قبلی شده- ارسال این پیام به غرب است عرق ریختن تیم آقای ظریف را در مذاکره جدی نگیرند.

[ad_2]