خروج همه شهرهای ایران از وضعیت قرمز
خروج همه شهرهای ایران از وضعیت قرمز

با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنابر جدیدترین رنگ‌بندی شهرها در اپلیکیشن ماسک، با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.

شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند: اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد).

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به بیش از ۲۵۸ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از پنج میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ تاکنون در کشور به ۶ میلیون و ۹۷هزار و ۶۷۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده و ۵ میلیون ۸۲۰ هزار و ۶۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

افزون بر این، تا کنون ۵۷ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۶ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۷۱ نفر دُز دوم و ۸۶۴ هزار و ۹۹۲ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۹ دُز رسید.