آمار بیماران بستری کرونایی در خوزستان تک رقمی شد/ ۵۵ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز خود را دریافت کرده اند
آمار بیماران بستری کرونایی در خوزستان تک رقمی شد/ ۵۵ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز خود را دریافت کرده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بعد از ۲۰ ماه از شیوع بیماری کووید۱۹ در استان خوزستان برای اولین بار در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران بستری کرونایی در این استان تک رقمی شد.

ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بعد از ۲۰ ماه از شیوع بیماری کووید۱۹ در استان خوزستان برای اولین بار در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران بستری کرونایی در این استان تک رقمی شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان خوزستان تنها هشت بیمار کرونایی بستری شدند که این آمار در ۲۰ ماه گذشته بی سابقه بوده و جای بسی خوشحالی و امیدواری است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۲ نفر از بیماران کرونایی استان خوزستان فوت کردند که این آمار هم با توجه به جمعیت استان مطلوب است هر چند برای کارکنان این دانشگاه فوت هر یک نفر هم بسیار دردناک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نقش واکسیناسیون در کنترل بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان بسیار چشمگیر بوده است و از تمامی افرادی که واکسن نزده اند درخواست می شود برای انجام واکسن خود تعجیل کرده و به پایگاههای تزریق واکسن استان مراجعه کنند تا این وضعیت ثابت بماند.

وی افزود: البته این وضعیت نباید باعث عادی انگاری شهروندان شود زیرا ویروس کرونا از بین نرفته و آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن است شعله ور شود لذا افراد بایستی همچنان در فضاهای عمومی ماسک بزنند و فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده و بهداشت فردی و عمومی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

تزریق بیش از پنج میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان

دکتر سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم با اشاره به تزریق بیش از پنج میلیون دُز واکسن کرونا در استان خوزستان گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۴ دُز اولی، ۲ میلیون ۷۸ هزار دُز دومی و ۲۹ هزار نیز نوبت سوم یا دُز یاد آور بوده اند که ۵۵ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: برای به مطلوب رسیدن طرح واکسیناسیون کرونای استان بایستی حد اقل ۸۵ درصد جمنعیت استان هر ۲ دُز خود را دریافت کنند که کارکنان دانشگاه در تلاشند تا به این درصد در سریعترین زمان ممکن دست یابند.

وی افزود: برای رسیدن به حد مطلوب واکسیناسیون به سه دسته افراد مواجه هستیم که این افراد شامل واکسن ستیزان،واکسن گریزان و واکسن هراسان می باشند که این دانشگاه برای هر یک از این گروهها برنامه ریزی خاصی انجام داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص دُز یادآور هم گفت: کسانی که واکسن سینوفارم زده اند برای دریافت دُز سوم بعد از چهار ماه باید اقدام کنند و مابقی واکسنها مانند آسترازنکا افراد می توانند بعد از ۶ ماه اقدام نمایند.

در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان دزفول و رامهرمز در استان خوزستان زرد و مابقی شهرستانهای استان آبی هستند.