شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن موافقت کرد
شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد ۱۸ سال به بالا در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش کاوش اخبار به نقل از مهر، محمود محمودزاده از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد بالای ۱۸ سال در سامانه ثمن و نهضت […]

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد ۱۸ سال به بالا در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از مهر، محمود محمودزاده از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد بالای ۱۸ سال در سامانه ثمن و نهضت ملی مسکن به شرط تأهل در هنگام تحویل واحد مسکونی خبر داده است.

وی افزود: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزئیات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متأهل باشند در غیر این صورت خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

وی گفت: این طرح با هدف ازدواج مجردها و حل مشکل پیری جمعیت مطرح شده و اکنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینکه متأهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

محمود زاده افزود: در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی امکان ثبت‌نام در طرح مسکن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد ۴۵ سال و بیماران خاص هم می‌توانند برای داشتن مسکن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد جمعیت کاهش زیادی یافته و ما اکنون در طرح‌های مسکن به دنبال ایجاد مکانیزمی برای تشکیل خانواده و حل پیری جمعیت هستیم.

محمودزاده توضیح‌داد: یکی از نکات مهم در رابطه با قانون جمعیت این است که بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا افرادی که در سن ازدواج هستند (که البته خود این سن باید تعریف شود) انگیزه‌ای برایشان ایجاد شود تا اگر مشکل آن‌ها برای تأهل، مسکن است حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: مجردان ۴۵ ساله دو بخش هستند، افرادی که قصد ازدواج ندارند، اما در این سن نیازمند داشتن مسکن هستند و بخشی دیگر هم افرادی هستند که فقدان مسکن دلیل عدم اصلی ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد ۴۵ ساله بعد از ۲۰ سال کار پس‌اندازی دارند، اما شاید نتوانند در بازار مسکن که اکنون در شرایط تورمی به سر می‌برد خانه‌ای پیدا کنند، بر این اساس دولت با مشارکت این گروه در نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهایت حل مشکل ازدواج آنان است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران می‌کند. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

معاون وزیر راه افزود: تشکیل بانک زمین، راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن، افزایش رقم تسهیلات و امکان ثبت‌نام بدون محدودیت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی، بخشی از تلاش ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم برای تبدیل کشور به کارگاه عمرانی مسکن است که انجام آن‌ها توانست در توقف رشد قیمت‌ها در فصل پاییز تأثیر بگذارد.

پیش از این رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۱۸ آبان امسال در حاشیه سیزدهمین همایش قیر و آسفالت در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن گفته بود: بر اساس قانون فعلی، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانواده، امکان ثبت نام دارند اما با تأکید رئیس جمهور دو شنبه هفته آینده مصوب خواهیم کرد مجردها می‌توانند ثبت نام کنند اما از الان مجردها وارد سامانه شوند و ثبت نام کنند اما زمان تحویل باید ازدواج کرده باشند. در کشور ما آقایان مسئول تأمین خانه هستند.

مصوبه هیات دولت مبنی بر امکان ثبت نام مردان مجرد ۴۵ ساله به وزارت راه ابلاغ شد

پیش از این نیز در هفته گذشته مصوبه هیئت دولت در خصوص اصلاح آئین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مبنی بر امکان ثبت نام آقایان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح‌های حمایتی بخش مسکن از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود.

شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

نه مصوبه مردان مجرد ۴۵ ساله در ثمن اعمال شده نه ۱۸ ساله‌ها

این اظهار نظر معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی است که تا امروز شنبه ۲۹ آبان در سامانه ثمن (سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن) نه امکان ثبت نام آقایان مجرد بالای ۴۵ سال وجود دارد (مصوبه هیئت دولت) و نه مجردهای ۱۸ سال به بالا (مصوبه شورای عالی مسکن).

شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن موافقت کرد