چهلم شهید لندی در ایذه برگزار شد
چهلم شهید لندی در ایذه برگزار شد

ویژه برنامه چهلمین روز شهادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای برگزار شد.

فارس: ویژه برنامه چهلمین روز شهادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، ویژه برنامه چهلمین روز شهادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای که 2 ماه پیش در پی وقوع آتش‌سوزی برای نجات جان یک مادر شهید و خواهر شهید و برای نجات آنها دل به آتش زد و بر اثر جراحات ناشی از این حادثه به شهادت رسید، عصر امروز با حضور اقشار مختلف جامعه، مسئولان استانی و کشوری، مهمانان خوزستانی و استان‌های دیگر در قبرستان روستای بلوطک لندی در 5 کیلومتری شهر ایذه بزگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور گسترده شهروندان ایذه‌ای، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مقامات استانی حضور داشتند.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به رشادت‌های قوم بختیاری در ادوار مختلف تاریخ اظهار کرد: زنان و مردان این سرزمین همواره در طول ادوار مختلف برای دفاع از ارزش های ملی خود جان برکف به میدان نبرد با دشمن آمدند و دوران مشروطه و بازگرداندن مجلس ملی به مردم توسط سردار اسعد بختیاری، نبرد با انگلیسی‌ها توسط شهید علیمردان خان بختیاری، حرکت مردمان بختیاری در دوران انقلاب پشت سر امام خمینی (ره) و پس از آن حضور در دوران دفاع مقدس از جمله موارد قابل بیان آن است.

وی با اشاره به فداکاری شهید علی لندی افزود: این ملت همیشه در صحنه حاضرند و تصمیمات بزرگی گرفته‌اند و حضور در مراسم چهلمین روز شهادت علی لندی از جمله موارد قدرشناسی آنها در این قبیل موارد است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: امروز تحریم‌های داخلی بسیار بدتر از تحریم‌های خارجی است و علاوه بر آن مردم ما نیازمند یک قیام بر ضد استکبار و آمریکا هستند.

*نماز اول وقت به توصیه تبدیل شود

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی نمیانده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: اولین دغدغه خداوند پس از تشکیل حکومت اسلامی، نماز اول وقت است و اگر نماز به توصیه تبدیل شود و مردم دل مشغول نماز شوند مشکلات کشور ما حل خواهد شد.

*مراسم باشکوه نشان همبستگی ملی است

صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان با اشاره به شهادت شهید علی لندی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نوجوانانی از مدارس شرکت کرده و به دفاع از خاک خود پرداختند و شهید علی لندی پس از چند دهه آن رشادت‌ها را نشان داد، ایران همیشه صاحب فرزندانی است که جان خود را برایش فدا خواهند کرد

وی با اشاره به برگزاری مراسم شهید لندی افزود: این مراسم پرشکوه که مایه همدلی و همبستگی است و گوشه‌ای از همدلی ملت تپایران را نشان می‌دهد.

* ما مدیون مجاهدین اسلام انقلاب هستیم

حجت‌الاسلام سید میثم موسوی امام جمعه شهرستان ایذه در این مراسم اظهار کرد: کفار تلاش می‌کنند نور خدا را خاموش کنند اما خود خداست که نور الهی را روشن‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه این نور الهی توسط بندگان خدا در تاریخ بشریت شعله‌ورتر خواهد ماند افزود: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی خود نور خدا را روشن نگه داشتند. خداوند نورالهی را به وسیله سربازان خود بر زمین زنده نگه خواهد داشت.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه مهمترین راه بعد از ایمان به خدا، جهاد با تمام وجود است گفت: ما مدیون مجاهدین اسلام انقلاب هستیم و کار علی لندی هم به تاسی از مجاهدان نظام و انقلاب است.