ظرف چند هفته آینده کار تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر انجام می شود
ظرف چند هفته آینده کار تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر انجام می شود

شهردار اهواز از تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری خبر داد و گفت: در تغییرات مدیریتی تاخیر به علت بررسی مجدد مسائل امری طبیعی است، اما در هفته های آینده تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر و پس از آن تبدیل وضعیت پرسنلی که در آزمون ثبت نام کرده اند، انجام می شود.

شهردار اهواز از تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری خبر داد و گفت: در تغییرات مدیریتی تاخیر به علت بررسی مجدد مسائل امری طبیعی است، اما در هفته های آینده تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر و پس از آن تبدیل وضعیت پرسنلی که در آزمون ثبت نام کرده اند، انجام می شود.

به گزارش کاوش اخبار، رضا امینی شهردار اهواز شامگاه یکشنیه ۲ آبان ماه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی در خصوص بررسی وضعیت شهر از زمان حضور به عنوان شهردار تا کنون، اظهار کرد: معضلات و نارسایی هایی وجود دارد که مردم برای داشتن یک زندگی با نشاط به رفع آن نیاز دارند.

وی در خصوص حس تعلق مردم به شهرشان افزود: آنچه که ملموس است، آن است که حس تعلق مردم به شهر باید تقویت شود که البته در این مساله قصوری از سوی مردم صورت نگرفته است.

شهردار اهواز تصریح کرد: مردم خواهان زندگی در شهری با نشاط و در خور فرهنگشان هستند که این زمینه باید به وسیله دستگاه های مختلف حاکمیتی فراهم شود.

امینی بیان کرد: عشق به شهر ملزوماتی دارد که به دنبال آن مواهبی نیز به وجود می آید، که برای به وجود آوردن این عشق وعلاقه هم چالش ها و هم فرصت های زیادی بر سر راه داریم.

وی با بیان این که افزایش سرانه های شهروندی در اهواز معضل اصلی نیست، گفت: مسئله اصلی نگهداری داشته ها است که دچار مشکل شده است. اگر نگهداری از این داشته ها به صورت مطلوب تر باشد، فضاهای موجود باززنده سازی شوند، مردم این فضاها و امکانات را از خود بدانند و حس کنند که شهرداری در کنار آن ها است، قطعا شهری شادتر و سبزتر خواهیم داشت.

شهردار اهواز در ادامه به مسمومیت اخبار در برخی فضاهای موجود اشاره داشت و گفت: یکی از مشکلات اصلی در شهر اهواز در ادوار مختلف وجود اخبار و تنش های مجازی بوده که گاها مانع از عملکردهای مثبت برخی مدیران شده اما امیدواریم با رجوع مردم به رسانه های معتبر و راه های ارتباطی که معرفی خواهیم کرد این مشکل تا حد زیادی در راستای رشد و توسعه شهر برطرف شود.

امینی در خصوص سرمایه گذاری در شهر تشریح کرد: شرایطی به وجود آمده که بسیاری از سرمایه گذاران از مشارکت و سرمایه گذاری در اهواز منصرف شده اند، اما این تعهد را رسما اعلام می کنیم که در راستای تسهیل امور سرمایه گذاری برای سرمایه گذران فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

وی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر تاکید داشت و افزود: راهی غیر از سرمایه گذاری بخش های خصوص در شهر برای پیشرفت آتی وجود ندارد.

شهردار اهواز از تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر شهرداری اهواز خبر داد و افزود: در تغییر مدیریتی طبیعی است که برخی اقدامات به علت بررسی مجدد با تاخیر و تعلل بیشتری انجام شود، اما با این حال با وجود این که تنها ۸۶۰ نفر تا کنون مدارک خود را تکمیل کرده اند، ظرف چند هفته آینده کار تبدیل وضعیت این پرسنل انجام می شود.

امینی در خصوص مشکلات بوجود آمده برای آزمون تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری گفت: از زمان تصدی و معارفه به عنوان شهردار اهواز که بیست روز از آن می گذرد تقریبا هر روز درگیر حاشیه های مسائل حقوق و دستمزد بودیم که تاخیر در انجام تبدیل وضعیت ها را به امری طبیعی تبدیل میکند، اما این مساله وظیفه ای قانونی است که قطعا پیگیری و انجام می شود.

وی در خصوص حاشیه های کارگری و کارمندی بوجود آمده تصریح کرد: با وجود انباشت نیروهایی که وارد شهرداری شده اند و مسائل و معضلات حاشیه ای آن، تنها راه حل مشکلات، مراودات اداری و کار با این عزیزان است و لازم به ذکر است که شهرداری در این خصوص قصد تعدیل هیچ نیرویی را ندارد.

شهردار اهواز در خصوص پروژه های عمرانی شهر تصریح کرد: در حال حاضر ۷ پروژه در شهر در حال انجام است که مهمترین و پربحث ترین ها آن ها به ترتیب تقاطع غیر همسطح شهید چمران و تقاطع غیر همسطح شهید کجباف است که با شارژ مالی که انجام شد هر دو پروژه از پویایی بیشتری برخودار شده اند.

امینی همچنین به پروژه جاده ساحلی کوی ملت، زیرگذر تقاطع جانباز زردشت و جاده خیابان امام رضا کیانشهر و مسیر پل نهم اشاره کرد و گفت: شارژ مالی که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد، سرعت و پویایی این پروژه ها را نیز افزایش می دهد.

وی از تامین ابزار و قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت خبر داد و گفت: یکی از اولویت های مهم راه اندازی مجدد اکیپ های آسفالت برای ترمیم بخش عمده خیابان های شهر تا قبل از بارندگی است.

شهردار اهواز ضمن اشاره به پروژه قطار شهری بیان کرد: اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد برای تکمیل این خط پیش بینی شده و این در حالی است که به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات عمرانی گذشته، در بسیاری از موارد دیگر تسهیلاتی به شهرداری پرداخت نمی شود.

وی اضافه کرد: این مساله راه شهرداری را در گرفتن تسهیلات برای انجام و تکمیل چنین پروژه هایی بسته است، اما با برنامه ریزی، تعامل، همکاری مردم و رونق سرمایه گذاری در شهر، تمام این مشکلات در سایه انسجام راه حل عملی دارد.

شهردار اهواز در پایان برای آماده سازی شهری پویاتر و زنده تر تا فرارسیدن عید نوروز ابراز امیدواری کرد و گفت: با همکاری مردم و به دور از فضاهای حاشیه‌ای امیدواریم با گذر از چالش ها، فرصت ها و ظرفیت های بی شمار شهر را فعال کنیم.