زالی: منع تردد شبانه کاربردی در کنترل کرونا ندارد/ پیشنهاد ما حذف این محدودیت است
زالی: منع تردد شبانه کاربردی در کنترل کرونا ندارد/ پیشنهاد ما حذف این محدودیت است

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه محدودیت منع تردد شبانه در کاهش تجمعات خانوادگی تاثیر نداشته است، گفت: این محدودیت کاربردی ندارد و اثربخشی در کنترل بیماری ندارد؛ لذا پیشنهاد ما حذف آن است.

ایسنا: فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه محدودیت منع تردد شبانه در کاهش تجمعات خانوادگی تاثیر نداشته است، گفت: این محدودیت کاربردی ندارد و اثربخشی در کنترل بیماری ندارد؛ لذا پیشنهاد ما حذف آن است.

علیرضا زالی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران گفت: شکل تردد شبانه تغییر کرده است و ساعت های انتهایی شب خلوت تر است و ساعات ابتدایی شلوغ تر شده است و از سوی دیگر محدودیت منع تردد شبانه در کاهش تجمعات خانوادگی تاثیر نداشته است.

وی افزود: این موضوع حجم کار زیادی به ناجا تحمیل کرده و زمانی تصویب شد که واکسیناسیون نبود در حالی که امروز طرح واکسیناسیون در حال اجرا است. این محدودیت کاربردی ندارد و اثربخشی در کنترل بیماری ندارد؛ لذا پیشنهاد ما حذف منع تردد شبانه است.

زالی ادامه داد: اگر در مقطعی مثلاً آمار بستری افزایش یافت می توان به عنوان یک بسته و مقطعی آن را اعمال کرد؛ اما اجرای مداوم آن را اثربخش نمی دانیم؛ البته حذف این طرح باید به دلیل عدم اثربخشی باشد و نباید موجب عادی انگاری شود.