زلزله ۶۲۰ واحد مسکونی را در اندیکا کامل تخریب کرده
زلزله ۶۲۰ واحد مسکونی را در اندیکا کامل تخریب کرده

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: با توجه به اینکه برخی از روستاها، عشایری هستند و ساکنان آن‌ها به مناطق زندگی خود بازنگشته‌اند، تاکنون ۳۸ روستا که به صورت کامل در زلزله‌های اخیر اندیکا خسارت دیده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و روند ارزیابی آن‌ها به اتمام رسیده است.

صدا و سیما: مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: با توجه به اینکه برخی از روستاها، عشایری هستند و ساکنان آن‌ها به مناطق زندگی خود بازنگشته‌اند، تاکنون ۳۸ روستا که به صورت کامل در زلزله‌های اخیر اندیکا خسارت دیده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و روند ارزیابی آن‌ها به اتمام رسیده است.

حسین جنتی افزود: تاکنون در این ۳۸ روستا، یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد ۶۲۰ واحد به صورت کامل تخریب شده‌اند و باید مجددا احداث شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۶۸۰ واحد دیگر آسیب دیده‌اند که باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام شود تا ساکنان بتوانند در یک محیط ایمن به زندگی خود بپردازند.

جنتی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فواصل روستا‌ها و و همچنین وسعت آن‌ها در منطقه بسیار زیاد است و روستا‌ها نیز در مناطق صعب العبور کوهستانی قرار دارند، مشخص نیست که چه تعداد روستای دیگر باید مورد اریابی قرار بگیرد، اما تقریبا همه روستا‌هایی که به طور جدی آسیب دیده‌اند، شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنان بررسی و ارزیابی روستا‌های خسارت دیده از زلزله اندیکا در مناطق مختلف ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به آغاز زمان بازسازی واحد‌های آسیب دیده از زلزله، گفت: برای این کار نیاز به مصوبه هیات دولت است تا بحث تسهیلات بازسازی و پرداخت خسارات به آسیب دیدگان برای ساخت واحد‌ها اجرایی شود.