گزارشی از مناطق زلزله‌زده اندیکا و ایذه‌/ زمین‌لرزه‌ای که نشان داد بر عشایر و روستائیان منطقه چه می گذرد+ فیلم
گزارشی از مناطق زلزله‌زده اندیکا و ایذه‌/ زمین‌لرزه‌ای که نشان داد بر عشایر و روستائیان منطقه چه می گذرد+ فیلم

زمین لرزه‌های متعدد سبب شده در مناطق ایذه و اندیکا مردم و عشایر ساکن در این مناطق خسارات سنگینی ببینند و فصل سرما نیز بر مشکلات مردم افزوده است.

تسنیم: زمین لرزه‌های متعدد سبب شده در مناطق ایذه و اندیکا مردم و عشایر ساکن در این مناطق خسارات سنگینی ببینند و فصل سرما نیز بر مشکلات مردم افزوده است.

در روزهای گذشته چندین زمین لرزه در شهرها و روستاهای ایذه و اندیکا در استان خوزستان به وقوع پیوست، زمین لرزه‌هایی که خسارات فراوانی را به مردم روستانشین و عشایر بختیاری وارد کرد.

با گذشت چندین روز از وقوع اولین لرزه‌ها که تقریباً یک هفته از آن گذشته هنوز ارزیابی‌های لازم از میزان خسارات وارده انجام نگرفته بود که بامداد دیروز مجدداً زمین لرزه‌ای به شدت 5 ریشتر با مرکزیت اندیکا منطقه را لرزاند و تقریباً 120 روستا دچار خسارات شدید و ویرانی شد.

تصاویر منتشر شده از وضعیت مناطق آسیب دیده پس از زمین لرزه در این استان که عمدتاً توسط خود روستاییان و مردم محلی در فضای مجازی منتشر شده بسیار دردناک و قابل تامل است آنهم درست زمانی که همه مقامات مسئول در استان خبر از ارایه خدمات و امدادرسانی مناسب به آسیب‌دیدگان داده‌اند.

به‌هرحال همین خانه‌های سنگی و سرپناهی که از ساده‌ترین مصالح ساخته شده بر سر او فرو ریخته است. تمام دارایی شان چند گوسفند و بز هستند که شاید فقط پاسخگوی امرار معاش و تغذیه خود و فرزندانش باشد که آن ها هم از بخت بدشان زیر آوار تلف شده‌اند. ️

اتفاقی که سبب شد مشکلات ریشه‌دار عشایر و ساکنان منطقه بیشتر از گذشته نمایان شده و توجه مسئولان را به خود جلب کند و امیدواریم در دوره بازسازی خرابی‌های زلزله اخیر مشکلات ریشه‌دار بومیان منطقه نیز برای همیشه برطرف شود.