سردار شاهوار پور : شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی در جنگ و دفاع مقدس بود
سردار شاهوار پور : شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی در جنگ و دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در آیین رونمایی از یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی گفت: شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی دفاع مقدس بود که با رشادت هایش در مقاطع بن بست جنگ توانست با فرماندهی خود حماسه آفرینی کند.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در آیین رونمایی از یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی گفت: شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی دفاع مقدس بود که با رشادت هایش در مقاطع بن بست جنگ توانست با فرماندهی خود حماسه آفرینی کند.

به گزارش کاوش اخبار، سردار حسن شاهوار پور در آیین رونمایی از یادمان سرلشکر شهید علی هاشمی که شامگاه شنبه 17 مهر برگزار شد با سلام و درود به مقام والای شهدای دفاع مقدس و انقلاب، اظهار کرد: سردار علی هاشمی یکی از فرماندهان بنام دفاع مقدس بود و در ۸ سال جنگ تحمیلی نیروها و فرماندهان زیادی را تربیت کرد که بسیاری از آنان در جنگ شهید شدند.

وی با اشاره به این که فرماندهان قله های نبرد در میدان جنگ بودند، افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سپهبد صیاد شیرازی به عنوان یکی از قله های فرماندهی جنگ بود و در سپاه فرماندهان بنامی همچون شهید علی هاشمی، که با رشادت هایش در مقاطع بن بست جنگ توانست با فرماندهی خود حماسه آفرینی کند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: سردار علی هاشمی به تعبیر مقام معظم رهبری، جوانی بود که در آن روزهای سخت فرمان امام را لبیک گفت و در یکی از پیچیده ترین میدان‌های نبرد توانست جوانان و نیروهای محلی و مردمی را بسیج کرده و برای توقف دشمن مردانه ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: در ۹ مهرماه شکست دشمن در محور حمیدیه و ۲۶ آبان شکست دشمن در سوسنگرد رقم خورد و این پیروزی‌ها به یمن تدبیر و مدیریت مردانی همچون سردار علی هاشمی بود و این موفقیت های بدست آمده در جنگ بدون برنامه ریزی هیچگاه میسر نبود.

سردار پاسدار شاهوار پور بیان کرد: بسیج نیروها و تربیت فرماندهان یکی از کارهای شاخص شهید هاشمی بود که برخی از این فرماندهان در جنگ شهید شدند.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان این که سردار شهید قاسم سلیمانی همواره به مجاهدت های علی هاشمی اشاره می کرد، یادآور شد: مقطع دیگری از تلاش های این بزرگمرد تلاش برای شکستن بن بست جنگ و فشار به صدام و تحت تاثیر قرار دادن مجامع بین المللی بود.

وی ادامه داد: شهید علی هاشمی در جبهه وسیعی در بیش از ۱۰۰ کیلومتر در هورالعظیم در جایی که دشمن فکرش را نمی‌کرد، دشمن را به چالش کشید و با زمین گیر کردن دشمن در عملیات های خیبر و بدر ۲ شکست را به دشمن تحمیل کرد که این ها همه برنامه و تدبیر این فرمانده شهید را نشان می دهد.

سردار پاسدار شاهوار پور افزود: تا آن موقع عملیات آبی-خاکی انجام نشده بود ولی سردار علی هاشمی با درایت توانست این حرکت جامع و کارساز را برای خارج کردن جنگ از بن بست انجام دهد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان تصریح کرد: مهندسی جنگ یکی دیگر از ضعف های ما بود که دشمن از آن استفاده می‌کرد و سردار علی هاشمی با بازیابی آن در هور حرکت جدیدی در بکارگیری مهندسی جنگ انجام داد که پل ۱۴ کیلومتری برای اتصال خشکی به جزایر مجنون یکی از برنامه‌های خوب این فرمانده برای شکستن بن بست جنگ بود.

وی یکی از مولفه‌های مهم شهید هاشمی و فرماندهان در دفاع مقدس را بُعد معنوی آن ها در جنگ خواند و گفت: سردار هور به خوبی دارای این شاخصه بود و با روحیه و معنویتی که داشت، دارای تاثیر گذاری خوبی بر هم رزمان خود بود.

سردار پاسدار شاهوار پور در پایان از شهرداری اهواز و شورای شهر و مدیران سابق و فعلی که در جلو و پشت صحنه این پروژه زحمت کشیدند تجلیل کرده و گفت: باید توجه داشت که از این فضا باید به عنوان یک مرکز فرهنگی در استان و کشور برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کرد.