اجرا شدن احکام متخلفان الغدیر گامی به سوی عدالت
اجرا شدن احکام متخلفان الغدیر گامی به سوی عدالت

احکام قضایی متخلفان میدان میوه تره‌بار الغدیر اهواز اجرا شود.

روزنامه خوزی ها در مطلبی نوشت: یکم: حجة‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به تازگی با اشاره به همکاری و کمک همه جانبه قوه‌قضائیه به دولت سیزدهم بر موضوع مهم کنترل بازار تأکید کرده و گفته است: بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود.
محسنی‌اژه‌ای به دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور دستور داده است که با همه توان و در چارچوب وظایف دستگاه قضا، سازمان تعزیرات حکومتی را در این امر خطیر یاری دهند.
امروز یکی از جلوه‌ها و مصادیق نابسامانی‌های بازار در شهر اهواز که دومینووار به سایر نقاط استان نیز منتقل می‌شود، گرانی لجام گسیخته و بی کیفیتی میوه‌تره‌بار عرضه شده در شهر اهواز است. کمترین انتظار ما از رئیس دادگستری خوزستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی و مجموعه دادستانی، متعاقب رئیس قوه، رسیدگی به وضعیت میوه‌تره‌بار الغدیر اهواز وبرخورد بدون مسامحه با متخلفین و سوداگران است.
دوم: بساط دلالی و چند دست شدن میوه‌تره‌بار در بازار الغدیر اهواز تنها با برخورد قاطع امنیتی و قضایی رفع خواهد شد. نباید اجازه داد باندهای ثروت پنهان در این بازی کثیف دلالی که از خون یک میلیون اهوازی می‌مکند و گاه برای پیشبرد اهداف خود قلم اینستا و تیتر می‌خرند و ظالم را بر جای مظلوم می‌نشاند، درسایه وساطت‌های شاید ناآگاهانه احساس کنند، چتر امنی برای ادامه فعالیت‌ها و ویژه‌خواری‌های خود دارند. باید دستگاه قضا، در زمینه پاکسازی میدان الغدیر اهواز از وجود دلال‌ها و خودارباب‌خوانده‌هایی که در سال‌های گذشته توانسته‌اند با استفاده از فضای رانتی به حیات کثیف خود ادامه دهند و بر ثروت‌های حرام خود بیافزایند، تصور کنند کسی نمی‌تواند تخلفات آنها را رسیدگی و با آنها وفق قانون و مقررات برخود نماید.
سوم: دستگاه قضایی نباید در برابر فضا سازی‌های رسانه‌ای مرعوب شود. اجرای عدالت هزینه دارد. پرداخت هزینه برای اجرای عدالت دستور الهی و در نظام اسلامی یک فریضه جدی است. بدیهی است در فضای رسانه‌ای مسمومی که متأسفانه با ولنگاری موجود در بستر‌های ارتباطی مجازی وجود دارد؛ گاهاً مقاومت‌هایی در برابر اجرای احکام رخ می‌نماید. امید است دستگاه قضایی استان و ارکان آن در شهر اهواز که همواره عملکرد روشنی در احقاق حقوق عامه داشته‌اند احکامی که در راستای برخورد با متخلفین میدان الغدیر اهواز صادر شده است را با قاطعیت اجرا نماید. مطالبه عدالتخواهان واقعی در شهر اهواز اجرای قانون در همه زمینه‌هاست. مطالبه‌گر عدالتی که اجرای قانون را در تعارض با منویات خود بداند یا در برابر اجرای احکام قانونی مقاومت نماید، هرچه باشد، عدالت‌خواه نیست! ژستی بی‌مایه است. دستگاه قضایی کار خود را بکند
چهارم: سازمان صمت خوزستان در راستای اجرای منویات قانونی طی روزهای گذشته اقدام به پلمب پنج غرفه در میدان الغدیر اهواز نموده است که موجی از امید را در فعالان بازار میوه‌تره‌بار اهواز ایجاد نموده است. در صورت ادامه این روند می‌توانبه ایجاد تعادل در بازار و برقراری عدالت امید بست.
امید است سازمان بازرسی خوزستان نیز که با تغییر مدیریت، خون تازه‌ای در رگ‌های جریان پیدا کرده است با ورود به این بازار حساس و قابل کنترل و نظارت، اجازه ندهد امنیت غذایی شهروندان مرکز استان استراتژیک خوزستان از سوی معدود افرادی که از برخی ترک فعل‌های مدیران اجرایی سؤاستفاده‌ می‌کنند، تهدید شود.

پنجم: بدیهی‌ست اکثریت افراد فعال و شاغل در بخش انتقال، توزیع، خرید و عرضه میوه‌تره‌بار استان شهر اهواز و به ویژه فعالان میدان الغدیر اهواز، افرادی پاکدست و ساعی و تلاشگر هستند.
به همه این عزیزان دستمریزاد می‌گوییم و امیدواریم با برخورد‌های قانونی با متخلفان این بازار، وجهه عمومی این عزیزان که در سایه گران‌فروشی و فضای مافیایی حاکم، مخدوش شده، بازسازی شود. و همچنین دست‌اندرکاران و متولیان امر با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در میدان الغدیر و احداث میدان دیگری در شهر اهواز، از مسئولیت سنگین و خطیر این عزیزان بکاهند.

و سخن آخر با همه دوستانی است که مدعی دفاع از حقوق مردم هستند. انتخاب کنید مصالح یک میلیون نفر یا یک نفر یا چند نفر، همین.