از مهمترین نیازهای اساسی استان آب است/ نیاز سالانه آبی استان ۳۲ میلیارد متر مکعب است ولی آورد همه رودخانه های استان حدود ۲۹میلیارد متر مکعب است/ مجمع نمایندگان استان با هرگونه انتقال بین حوضه‌ای مخالف است/ ۷۵ درصد منابع مالی مورد نیاز کشور از خوزستان تامین می شود روا نیست مورد بی توجهی قرار گیرد/ استخدام نزدیکانم در دانشگاه علوم پزشکی شایعه‌ است
از مهمترین نیازهای اساسی استان آب است/ نیاز سالانه آبی استان ۳۲ میلیارد متر مکعب است ولی آورد همه رودخانه های استان حدود ۲۹میلیارد متر مکعب است/ مجمع نمایندگان استان با هرگونه انتقال بین حوضه‌ای مخالف است/ ۷۵ درصد منابع مالی مورد نیاز کشور از خوزستان تامین می شود روا نیست مورد بی توجهی قرار گیرد/ استخدام نزدیکانم در دانشگاه علوم پزشکی شایعه‌ است

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت:نمایندگان به عنوان وکلای مردم، در دفاع از منافع و مصالح استان کوتاه نمی آیند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت:نمایندگان به عنوان وکلای مردم، در دفاع از منافع و مصالح استان کوتاه نمی آیند.

به گزارش کاوش اخبار عبدالله ایزدپناه عصر چهارشنبه در نشست خبری در سرسرای اداری جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: یکی از مهمترین نیازهای اساسی استان آب است .

وی گفت: امسال با بروز تنش آبی و کمبود آب ، مردم استان  با مشکلات زیادی در بخش کشاورزی ، دامداری و آشامیدنی رو به رو شدند معتقدیم نیاز سالانه خوزستان به آب در همه بخش های صنعت ، کشاورزی و آشامیدنی ۳۲ میلیارد متر مکعب است ولی آنچه آورد همه رودخانه های استان است حدود ۲۹میلیارد متر مکعب است بنابراین استان ما با کمبود آب رو به رو است.

نماینده ایذه ، باغملک و دزپارت (دهدز) در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه خوزستان با کمبود آب رو به رو است  گفت: مجمع نمایندگان استان با هرگونه انتقال بین حوضه‌ای مخالف است.

وی افزود: به مصلحت استان و کشور نیست آب از سرشاخه های رودخانه های استان به سایر استان های منتقل شود چرا که مردم با کمبود آب رو به رو بوده و حقابه استان در بخش های کشاورزی و محیط زیست به طور کامل تامین نشده است.

ایزدپناه با بیان اینکه با پیگیری نمایندگان استان همه طرح های انتقال آب از جمله طرح بهشت آباد متوقف شده است اظهار داشت: انتقال آب برای مصارف صنعت و کشاورزی فلات مرکزی ایران در حالی که استان در بخش کشاورزی و شرب با کمبود رو به رو است منطقی و عقلانی نیست و وزیر نیرو نیز در نشست های متعدد با نظر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرا نشدن طرح های انتقال آب همراه و موافق است.
وی با بیان اینکه اجرای انتقال آب از سرشاخه های کارون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شدو بعد از آن نیز ادامه یافت افزود: هم اکنون خوزستان در وضعیت دشواری در تامین آب در بخش های مختلف رو به رو شده و امسال نیز به اوج خود رسید بنابراین انتظار داریم مسئولان ارشد کشور به مساله عنایت داشته باشند که خوزستان بیش از این تحمل مشکلات و چالش ها را ندارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب برای شروع کشت پاییزی در استان خواستار رهاسازی آب سد سیمره در استان لرستان برای تامین آب پایین دست سد کرخه شد و افزود: اگر رهاسازی آب صورت نگیرد کشت پاییزی در استان و شروع کشت گندم و کلزا با چالش های زیادی رو به رو می‌شود.

شروع گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری در سال جاری

به نوشته ایرنا رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب اسلامی و ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید با شروع این طرح ملی گفت: امسال ۴۶هزار میلیارد ریال برای شروع گام دوم این طرح تخصیص یافته است که برای شروع اعتبار مناسبی است ولی باید منابع جدیدی برای ادامه آن از جمله فاینانس تعریف شود.

وی گفت: چنانچه این طرح سال ها قبل به طور کامل اجرا می شد بخش کشاورزی خوزستان متحول می‌شد و تاثیر زیادی در کاهش نرخ بیکاری در استان داشت.

ایزدپناه از تخصیص آب مورد نیاز برای شروع گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خبر داد و افزود: با پیگیری نمایندگان ، تخصیص آب از سوی وزارت نیرو برای نوسازی ۲۵۵هزار هکتار اراضی تعریف شده در گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری انجام شده و این گام مهمی برای فراهم کردن مقدمات این طرح تلقی می شود.

وضعیت نامناسب راههای خوزستان
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی وضعیت راههای روستایی  ، فرعی و اصلی استان را نامناسب و حادثه خیز توصیف کرد و افزود: راههای استان در مقایسه با وضعیت راههای استان های همجوار بسیار نامناسب است.
ایزدپناه افزود: روزی نیست که شاهد تصادف های دلخراش خانوادگی در استان نباشیم که علت مهم بروز این سوانح به وضعیت ناهنجار جاده های استان برمی گردد.
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد منابع مالی مورد نیاز کشور از خوزستان تامین می شود اظهار داشت: روا نیست این استان که نقش مهمی در تولیدناخالص ملی دارد مورد بی توجهی قرار گیرد هرچند حاکمیت و سران سه قوه به این موضوع رسیده اند که خوزستان مشکلات زیادی دارد و باید آنان به صورت ریشه ای و اساسی حل و فصل شوند.
وی انتخاب استاندار ویژه خوزستان با اختیارات مناسب را فهم و درک مشکلات خوزستان از سوی دولت توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با همراهی و هم افزایی نمایندگان و استاندار خوزستان مشکلات انباشته شده در طول دهه های گذشته مرتفع شود.

ضرورت جذب سرمایه گذاری جدید در خوزستان
ایزدپناه در این نشست خبری به ضرورت جذب سرمایه گذاری جدید در خوزستان به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و افزود: استان خوزستان براساس آمار رتبه سوم بیکاری در کشور را دارد که با توجه به ظرفیت های اقتصادی استان ، این جایگاه در شان استان نیست.
وی پیچیدگی مجوزها و طولانی بودن فرایند موافقت اصولی و تامین تسهیلات بانکی  را از موانه اساسی سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان کرد و افزود: ما به دنبال حذف موارد زائد و غیرموجه برای توسعه فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری در استان هستیم.
ایزدپناه فعال کردن طرح‌های نیمه تمام ، افزایش ظرفیت تولید ، تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی را یکی از راههای برون رفت از رکورد اقتصادی در استان بیان کرد و افزود:اگر معضل بیکاری حل نشود استان خوزستان در آینده با بحران های اجتماعی رو به رو خواهد شد از این رو باید موانع سرمایه گذاری در استان برطرف شود.
وی در ادامه از اینکه همچنان تعداد زیادی از مدیران صنایع از جمله پتروشیمی غیربومی هستند انتقاد کرد و افزود: بومی گزینی مدیران حرف اول و آخر ما است.
ایزدپناه همچنین خواستار بازگشت اختیارات نفت (مناطق نفتخیز جنوب) به خوزستان با هدف انجام مسئولیت های اجتماعی و مشارکت بیشتر و نظام مند در طرح های اقتصادی و اشتغال زایی شد.
نقش نمایندگان در انتخاب استاندار ویژه خوزستان ، ضرورت پیگیری گازرسانی به برخی روستاهای باغملک ، لحاظ کردن حرفه خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور ، دخالت نمایندگان در انتصابات استانی و محلی ، طرح شایعه بکارگیری اقوام و نزدیکان نمایندگان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از دیگر سوال ها و دغدغه های اصحاب رسانه در این نشست بود.
ایزدپناه ضمن رد استخدام نزدیکان خود در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: همه فرزندان من در آموزش پرورش قبل از اینکه نماینده مردم بشوم مشغول کار بوده  و یکی از دختران من نیز خانه دار است بنابراین مساله استخدام در دانشگاه علوم پزشکی شایعه‌ای بیش نیست.
وی در پاسخ به اینکه نمایندگان در انتخاب استاندار ویژه خوزستان نقش داشتند افزود:انتخاب استاندار از وظایف وزیر کشور است هرچند نمایندگان چند گزینه را برای تصدی استاندار خوزستان پیشنهاد کردند ولی در نهایت این وزیر کشور بود که گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرد و ما با استاندار جدید به طور کامل همراهی وهم افزایی داریم و برای رفع مشکلات استان تلاش خواهیم کرد.