هیچگونه خدماتی در مرزها به زائران ارائه نمی‌شود
هیچگونه خدماتی در مرزها به زائران ارائه نمی‌شود

 فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به وضعیت مرزها در اربعین حسینی گفت: مرزهای زمینی کشور با عراق کاملا بسته است و هیچ خدماتی در این مرزها به زائران داده نمی‌شود.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به وضعیت مرزها در اربعین حسینی گفت: مرزهای زمینی کشور با عراق کاملا بسته است و هیچ خدماتی در این مرزها به زائران داده نمی‌شود.

به گزارش کاوش اخبار سردار احمد علی گودرزی شامگاه شنبه در دیدار با استاندار خوزستان اظهار داشت: با توجه به بیماری کرونا که سراسر دنیا گرفتار آن است کشور عراق اجازه ورود زائران اربعین را از طریق مرز زمینی نپذیرفت و تنها مجوز حضور تعدادی از زائران را به صورت هوایی داد البته خواست ما این بود تعداد بیشتری امکان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با این وجود مرزبان‌ها را در ۲ پایانه چذابه و شلمچه مثل گذشته تقویت کردیم و آمادگی کامل در این زمینه داریم و اگر دولتمردان تصمیم بگیرند و با کشور عراق هماهنگی شود مرزبانان آمادگی کامل برای بدرقه و استقبال از زائران حسینی را دارند.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به وضعیت مرزهای آبی و خاکی خوزستان گفت: در زمینه مرزبانی در خوزستان با استقرار چند پایگاه دریابانی و هنگ مرزی با تعدادی برجک، پاسگاه، یگان های احتیاط و… حراست از این استان مهم و اساسی کشور را عهده دار هستیم.

وی یادآور شد: خوشحالیم دولت مردمی فردی را برای استان راهبردی خوزستان برگزیده است که سبقه بسیار خوبی دارد و حضور چنین افرادی امید بخش است.

سردار گودرزی با اشاره به بازدید اخیر استاندار خوزستان از ۲ مرز چذابه و شلمچه بیان کرد: امروز شاهد بازدیدهای استاندار از پایانه های مرزی استان هستیم و استاندار خوزستان اطلاعات خوبی در این زمینه دارند که این امر جای امیدواری دارد

فرمانده مرزبانی کشور بیان کرد: از نگاه استاندار خوزستان برداشت می‌شود که سعی دارد مرزهای استان را از امنیتی به اقتصادی تبدیل کند که با این نگاه می‌توان از بیکاری منطقه کم کرد.

وی گفت: با توجه به شعار سال که تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها است همکاران من در خدمت استاندار خوزستان هستند تا دستورات و تدابیر ایشان را در مرزها به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: هوشمند سازی و استقرار واحدهایی که نیاز است در معابر تعبیه شود با دستور استاندار انجام شود و بسیار امیدوار کننده است که بیش از گذشته به مرز توجه می‌شود.

استان خوزستان ۶۹۰ کیلومتر مرز دارد که از این میزان ۲۹۰ کیلومتر مرز دریایی و مابقی آن مرز رودخانه‌ای و خشکی است.

 

منبع: ایرنا