خوزستان در بحث کرونا حال و روز خوشی ندارد/ روزانه به طور متوسط ۶۰ نفر فوت می شود
خوزستان در بحث کرونا حال و روز خوشی ندارد/ روزانه به طور متوسط ۶۰ نفر فوت می شود

خوزستان در بحث کرونا حال و روز خوشی ندارد و شرایط به گونه‌ای است که روزانه به طور متوسط ۶۰ فوتی کرونایی داریم؛ در بعضی از روزها که آمار فوتی‌ها در استان به ۴۵ مورد کاهش می‌یابد خوشحال می‌شویم.

استاندار خوزستان گفت: نیروهای مسلح در بحث کرونا و تجهیزات پزشکی قوی‌تر به خوزستان کمک کنند تا بتوان از این پیک بیماری عبور کنیم.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برای توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی که در مرکز فرماندهی و کنترل بهداری رزمی جنوب غرب در اهواز برگزار شد بیان کرد: خوزستان در بحث کرونا حال و روز خوشی ندارد و شرایط به گونه‌ای است که روزانه به طور متوسط ۶۰ فوتی کرونایی داریم؛ در بعضی از روزها که آمار فوتی‌ها در استان به ۴۵ مورد کاهش می‌یابد خوشحال می‌شویم.

وی با بیان اینکه فاصله زیادی بین میزان افراد بستری ناشی از کرونا و ترخیصی‌ها در خوزستان وجود دارد افزود: روزانه به طور متوسط ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار به بستری‌های ما اضافه می شود، یعنی اگر در طول یک روز ۱۷۰ مورد ترخیصی داشته باشیم میران ورودی به بیمارستان‌ها ۲۶۰ نفر است.

استاندار خوزستان گفت: بحث درمان سرپایی کار بزرگی بود که از خوزستان شروع شد و سپس در کشور رواج پیدا کرد به این شکل که بیماران روزانه داروی خود را دریافت کرده و در خانه درمان می‌شوند؛ اکنون درصد بالایی از بیماران ما از این طریق در خانه قرنطینه هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته حدود ۱۰ هزار مراجعه کننده ناشی از کرونا به بیمارستان‌های خوزستان داشتیم افزود: همچنین میزان بیماران مثبت کرونایی ما سه هزار و ۳۵۰ نفر بود که ۳۳۳ مورد آنها بستری شدند.

سلیمانی دشتکی گفت: استانداری و ستاد مدیریت کرونای استان تمام قد در صحنه بوده و هر هفته نشست‌های ستاد و قرارگاه برگزار می‌شود. در ۲ سه روز اخیر حدود ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط ستاد اجرایی فرمان امام به دستمان رسید و حدود ۶۰۰ کپسول نیز توسط هلال احمر و با کمک شرکت لوله سازی در حال آماده شدن است.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته قرار شد ۲ میلیون سرنگ برای بحث واکسیناسیون از سوی شرکت نفت به ما تحویل داده شود، همچنین تاکنون چند میلیون ماسک از تولیدکنندگان دریافت کردیم و کمک‌های خوبی نیز در بحث تجهیزات پزشکی از شرکت‌های بزرگ خوزستان مثل پتروشیمی‌ها، نفت، نیشکر، اتاق اصناف، میادین میوه و تره بار و … دریافت کردیم.

وی در خصوص راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ادامه داد: بیمارستان صحرایی زمانی ضرورت دارد که مکان برای بستری نداشته باشیم. اکنون بیمارستان طالقانی اهواز را با کمک هلال احمر تا حدی تجهیز کردیم که جا دارد از این ارگان تشکر کنم.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیت صعودی مبتلایان به کرونا در آبادان، قرار شد یک ساختمان متعلق به منطقه آزاد اروند تجهیز شده تا از روند صعودی بیماری در آبادان جلوگیری، و بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: می توان به جای راه اندازی بیمارستان صحرایی، بیمارستان طالقانی اهواز و ساختمان منطقه آزاد اروند را تجهیز کرد تا در شرایط بحرانی تر اطمینان خاطر بیشتری داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی گفت: در بحث مهار بیماری علاوه بر بخش دولتی از بخش خصوصی کمک‌ گرفتیم اما همچنان نیاز به کمک ملی داریم. علاوه بر کمک دولت قرار شد کمک‌های دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون ۵۳۳ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۱۲۶ مورد آنها اینتوبه ای هستند که بسیار خطرناک است. در این مدت علاوه بر فوت هم استانی‌ها، افرادی از کادر درمان را نیز به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که ناراحت کننده است لذا تقاضا دارم به خوزستان نگاه جدی تری شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه از آقای رییس جمهوری درخواست اختیارات بیشتری داشتیم که با این موضوع موافقت شد ادامه داد: نهادهای عمومی علاوه بر بخش خصوصی باید به ما کمک‌ کنند؛ هم اکنون مجموعه نفت ارتباط خوبی با ما برقرار کرده و شرکت‌های پتروشیمی و نیشکر کمک بسیاری داشتند که گاهی بالاتر از مسوولیت اجتماعی آنها بوده که از آنها تشکر می‌کنم.