خروج سیمان از خوزستان ممنوع شد
 خروج سیمان از خوزستان ممنوع شد

استاندار خوزستان گفت: مدیرانی که به مصوبات ستاد تنظیم بازار خوزستان عمل نکنند به دادستانی معرفی می‌شوند تا با این افراد برخورد جدی شود.

استاندار خوزستان گفت: مدیرانی که به مصوبات ستاد تنظیم بازار خوزستان عمل نکنند به دادستانی معرفی می‌شوند تا با این افراد برخورد جدی شود.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه (2 شهریور) در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه در مواردی مدیران عضو در این ستاد به مصوبات عمل نمی‌کنند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات بیشتر در امر رسیدگی به معضلات استان می‌شود.

وی گفت: تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی، سازمان صمت و اتاق اصناف باید در این شرایط سخت و حساس با جدیت بیشتری کار نظارت را داشته باشند تا جلوی متخلفان و ایجاد فساد در بازار گرفته شود.

درخواست کمک از اتاق بازرگانی ایران برای حل مشکل عرضه سیمان در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با گلایه از وضعیت نامناسب عرضه سیمان در خوزستان بیان کرد: در نامه‌ای از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهم خواست تا به موضوع عرضه سیمان رسیدگی کند.

وی گفت: از بیش از یک ماه پیش خرید و فروش سیمان در بورس آغاز شده که در پی آن به دلایل مختلف مشکلاتی در این بخش ایجاد شده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: عرضه سیمان در بورس نیاز به زمینه سازی و آموزش دارد که متاسفانه بدون هیچگونه آمادگی، خرید و فروش سیمان در بورس در حال انجام است.

صادرات سیمان از خوزستان ممنوع است

استاندار خوزستان بیان کرد: تا زمان تثبیت وضعیت سیمان در خوزستان صادرات این کالا از استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه از نیروی انتظامی برای جلوگیری از خروج سیمان کمک خواهیم گرفت افزود: تا زمانی که قیمت و عرضه سیمان در استان تثبیت نشود برخی محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

به گفته استاندار خوزستان باید عاملان فروش سیمان در خوزستان ابتدا با روش خرید و فروش سیمان در بورس آشنا شوند و سپس ساز و کار عرضه سیمان در این فضا انجام گیرد.

مشکلات بر سر راه تامین اعتبار برای پرداخت حقوق آبداران

استاندار خوزستان بیان کرد: برای تامین اعتبار حقوق آبداران از سه راه استفاده کردیم که در هر سه راه با مشکلات زیادی روبه رو شدیم.

وی گفت: با وجود پیگیری زیادی که از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار پرداخت حقوق آبداران انجام گرفت اما هنوز با مشکلات زیادی برای پرداخت این حقوق این قشر روبه رو هستیم.

سلیمانی دشتکی افزود: باید سیستمی ایجاد شود تا رخوت و رکود کاری را از دستگاه‌های استان و کشور بر طرف کند.