رییس مجمع نمایندگان خوزستان: احداث تونل بهشت آباد متوقف شده است
 رییس مجمع نمایندگان خوزستان: احداث تونل بهشت آباد متوقف شده است

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در زمینه انتقال آب گفت: احداث تونل بهشت آباد که به طور جد از سوی وزارت نیرو و نمایندگان اصفهان پیگیری می شد، متوقف شده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در زمینه انتقال آب گفت: احداث تونل بهشت آباد که به طور جد از سوی وزارت نیرو و نمایندگان اصفهان پیگیری می شد، متوقف شده است.

به گزارش کاوش اخبار، عبدالله ایزدپناه شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری خوزستان در استانداری اظهار داشت: احداث تونل بهشت آباد تا صدور مجوز زیست محیطی پیش رفت اما مجمع نمایندگان استان با قاطعیت مانع این مساله شد.

وی افزود: نمایندگان خوزستان به دنبال رفع مشکلات استان هستند چرا که همه ما در یک کشتی نشسته‌ام و باید همه کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی گفت: کرونا و خشکسالی هم در این شرایط مزید بر علت شد و شرایط سختی را برای کشور به ویژه خوستان با گرمای ۵۰ درجه رقم زده است.

وی گفت: کمبود آب شرب و خاموشی‌ها به جد از سوی نمایندگان ملاحظه میشود از این رو انتظار می‌رود این حوزه از سوی مدیران متولی مدیریت شود تا فشارها به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: امروز مدیران باید تکلیف مدارانه عمل کنند و نباید تصور شود چون ‌پایان کار دولت است کار را رها کنند البته از زحمات و اقدامات همه دولتمردان تشکر می کنیم و قطعا همه مدیران و مسولان علاقمند هستند که در هر جایگاهی حضور دارند خوب عمل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تنش آبی و مشکلاتی در بحث آب هورالعظیم وجود دارد که باید سازمان آب و برق این مساله را مدیریت کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی مجمع نمایندگان خوزستان برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: در بحث اجرای این طرح مجوز برداشت آب را از وزارت نیرو به سختی برای بخش هایی از فاز دوم دریافت کرده ایم و برای بخش های باقی مانده در تلاش برای دریافت مجوز تخصیص آب هستیم.

رها نکردن آب هنر نیست

به نوشته ایرنا، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش آورد آب رودخانه ها توضیح داد: ما همه از مشکلات کم آبی مطلع هستیم اما مدیران متولی در این حوزه بدانند رها نکردن آب برای مردم هنر نیست، باید مردم را بدون واسطه در جریان این مشکلات قرار دهند و برای این مساله از فضای رسانه بهره ببرند.

مجتبی یوسفی گفت: باید به کشاورزان اطمینان داده شود که اگر کشت انجام نمی شود جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق تلاش شد تا در بحث اعتبارات اتفاقات خوبی برای خوزستان اتفاق بیفتد امیدواریم این اتفاق موجب رفع مشکلات استان در بخش های مختلف شود

دیگر نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های نمایندگان خوزستان برای رهاسازی آب در کرخه گفت: با پیگیری های صورت گرفته در دو روز گذشته حدود ۱۱۰ متر مکعب آب در شبانه روز رهاسازی شده است، اما ما به دنبال یک جریان پیوسته و ثابتی در رودخانه کرخه هستیم.

سید کریم حسینی بیان کرد: باید یک جریان ثابت در کرخه ایجاد شود تا دامداران و کشاورزان پایین دست با مشکل مواجه نشوند.