تصادفات منجر به فوت در مسیر باغملک به هفتکل باعث نگرانی‌های زیادی شده/ وزارت راه و شهرسازی ایمن سازی جاده‌های استان را پیگیری کند
تصادفات منجر به فوت در مسیر باغملک به هفتکل باعث نگرانی‌های زیادی شده/ وزارت راه و شهرسازی ایمن سازی جاده‌های استان را پیگیری کند

استاندار خوزستان با ابراز نگرانی از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در مسیر باغملک به شهرستان هفتکل بیان‌داشت: وزارت راه و شهرسازی بهره‌برداری و ایمن سازی جاده‌های استان را باید بر اساس اولویت بندی‌ مورد پیگیری قرار دهد.

استاندار خوزستان با ابراز نگرانی از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در مسیر باغملک به شهرستان هفتکل بیان‌داشت: وزارت راه و شهرسازی بهره‌برداری و ایمن سازی جاده‌های استان را باید بر اساس اولویت بندی‌ مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در محل استانداری خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهارداشت: تصادفات منجر به فوت اخیر در مسیر باغملک به هفتکل باعث نگرانی‌های زیادی شده است که باید مجموعه دستگاه های وزارت راه و شهرسازی نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با ابراز همدردی با خانواده‌های متوفیان حوادث اخیر در این مسیر جاده‌ای بیان داشت: موضوع ایمنی جاده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا می‌بایست موضوع فرهنگ رانندگی نیز بیش از پیش ترویج و تبلیغ شود.

سلیمانی دشتکی ادامه‌داد: هرچقدر یک جاده از زیرساخت‌های ایمن و علائم رانندگی کافی برخوردار باشد؛ اما رعایت اصول رانندگی جنبه انکار ناپذیر پیشگیری از بروز حوادث جاده ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تسریع در بهره‌برداری پروژه‌های راه سازی مطالبه جدی مجموعه مدیریت ارشد استان از وزارت راه و شهرسازی است بیان‌داشت: در مسیر باغملک به هفتکل، پروژه‌های متعددی تعریف شده است که به دلایل مختلفی، تکمیل و بهره‌برداری آنها با چالش‌هایی از جمله وجود معارض خصوصی و دولتی و همچنین محدودیت منابع همراه است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیات اجرایی قطعاتی از کریدور اهواز به لردگان آغاز شده است افزود: بخش مهمی از این مسیر شریانی، تکمیل پروژه‌های راهسازی از مقطع غیزانیه- هفتکل به باغملک را دربرمی‌گیرد که می تواند به افزایش ایمنی تردد در جاده ها منجر شود.

سلیمانی دشتکی تصریح‌کرد: در نقاطی از این مسیر، به دلیل وجود لوله‌های نفتی و یا خطوط شبکه برق، عملیات اجرایی پروژه های راهسازی با مشکلاتی همراه هستند که به زودی در نشستی با حضور مدیران عامل شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و برق منطقه‌ای در این رابطه تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار خوزستان به اجازه پلیس راه خوزستان برای به زیر ترافیک رفتن پنج کیلومتر از جاده ساخته شده در مسیر شهرستان هفتکل اشاره‌کرد و گفت: این مسیر طی سه روز گذشته به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تحویل داده شد اما تجهیزات و علائم ایمنی این قطعه همچنان نیازمند افزایش است.

ایمنی مسیر هفتکل به باغملک نباید معطل تکمیل پروژه کریدور اهواز- لردگان شود

وی ارتقاء شاخص های ایمنی تردد در مسیرهای جاده‌ای را از جمله وظایف وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد و گفت: کریدور اهواز به لردگان از پروژه‌های استراتژی کشور محسوب می‌شود؛ با وجود اینکه بهره‌برداری این پروژه می‌تواند به کاهش تصادفات مسیر هفتکل به باغملک منجر شود اما بهره‌برداری از آن زمانبر خواهد بود.

سلیمانی دشتکی اضافه‌کرد: بر همین اساس از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواسته می‌شود نسبت به ارتقاء شاخص‌های ایمنی مسیرهای فعلی و تعریض جاده‌های این مسیر اقدام جدی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پروژه‌های راهسازی در استان خوزستان به ویژه در مسیر هفتکل به باغملک از حمایت منابع مالی استانی برخوردار خواهد شد گفت: وزارت راه و شهرسازی و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز از منابع اعتباری مالی ویژه ای برخوردار است که می‌تواند در تکمیل پروژه‌های راه سازی استان تسریع ایجاد کند.