اعلام فهرست نهایی ائتلاف نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای انتخابات شورای شهر اهواز
اعلام فهرست نهایی ائتلاف نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای انتخابات شورای شهر اهواز

دبیر ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان گفت: ۱۳ نفر به عنوان افراد نهایی به فهرست انتخاباتی ائتلاف انتخاباتی مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان برای شورای شهر اهواز راه یافتند.

دبیر ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان گفت: ۱۳ نفر به عنوان افراد نهایی به فهرست انتخاباتی ائتلاف انتخاباتی مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان برای شورای شهر اهواز راه یافتند.

به گزارش کاوش اخبار، مهدی ویسی پور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات شورای شهر اهواز اظهار کرد: ائتلاف انتخاباتی مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کشور در ۳۱ استان و ۴۰۰ شهرستان حضور فعال در عرصه انتخابات شورای شهر دارد.

وی افزود: در این ائتلاف متفاوت بودن را مدنظر قرار دادیم و مسائل و مشکلات اهواز را با عینک قومیتی، جنسیتی و طبقاتی نگاه نکردیم.

دبیرکل ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان تصریح کرد: در دو فرآیند از ۱۱۵ داوطلب انتخابات شورای شهر آزمون و مصاحبه گرفتیم و در نهایت به ۳۹ نفر رسیدیم؛ البته راه اعتراض را هم باز گذاشتیم.

ویسی پور عنوان کرد: بعد از اعتراضات تعداد داوطلبان به ۵۵ نفر افزایش یافت که پس از بررسی و ارزیابی مجدد و برگزاری آزمون و مصاحبه تخصصی و برگزاری مناظره میان آنها به فهرست انتخاباتی به عنوان «ائتلاف انتخاباتی مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان» رسیدیم.

وی ادامه داد: در انتخاب افراد به هیچ عنوان به توصیه ها، آقازادگی و پدرخواندگی عمل و توجه نکردیم و ملاک و معیار مجمع تخصص، تجربه و تعهد افراد بود.

دبیرکل ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان گفت: مهمترین نیاز را تعامل برای حل مشکلات اهواز می دانیم.

ویسی پور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره علت عدم وجود بانوان در ترکیب ائتلاف توضیح داد: بدیل ما در انتخاب افراد فرای نگاه قومیتی، جنسیتی و طبقاتی بود چون شایسته گزینی را فارغ از جنسیت و دیگر موضوعات قرار دادیم.

وی بیان کرد: آنچه که موجب آمدن مجمع به عرصه انتخابات شد، توجه به شایسته سالاری و مهمترین بهانه نیز دغدغه های معیشتی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

دبیرکل ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان بیان کرد: شایسته گزینی را در انتخاب افراد مدنظر قرار دادیم در حالی که با پدیده انباشت انتظارات ناکام در اهواز مواجه هستیم و مشکلاتی مثل ریزگردها و کودکان کار نمونه این مسائل هستند.

ویسی پور افزود: زنان در جامعه به یک هویت منفرد تبدیل شدند و دیگر زنان را به نام همسر و یا پدرشان نمی شناسند؛ بنابراین خودشان باید زمین بازی را در جامعه طراحی و تعریف کرده و نباید در زمین مردان بازی کنند.

دبیرکل ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان با بیان اینکه به دنبال تأیید جامعه نیستیم، مشکلات اهواز را ناشی از بحران هویت دانست.

به گفته ویسی پور رفع نیازها، دغدغه ها و مشکلات مردم اهواز علت تشکیل این ائتلاف انتخاباتی بوده و اصلا دیده شدن و بهتر بودن مدنظر نیست.

وی یادآور شد: ما حس رهاشدگی و عدم وابستگی تشکیلاتی را برای انتخاب داوطلبان انتخابات شورای شهر و حضور در ائتلاف جزو مولفه‌ها قرار دادیم.

دبیرکل ائتلاف مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان با اشاره به اینکه متأسفانه جامعه غرق دوگانگی سازی شده تصریح کرد: به این ائتلاف نباید به چشم پدیده سیاسی نگاه کنیم بلکه هدف از تشکیل ائتلاف برای خدمت به مردمی است که به گردن ما حق دارند و در راستای نیازسنجی و اولویت سنجی مردم آمدیم.

وی با اشاره به اینکه مجمع برای شکستن بدعت ها و تابوها آمده و نگاه ابزاری به بانوان ندارد، یادآور شد: کسی در اهواز به دنبال حل مشکل و مسئله نیست و همه به دنبال مقصر و متهم کردن دیگران هستند که برآیند آن درد کشیدن مردم و داد زدن نمایندگان آنها است و به نظر من این حالت هیچ منفعتی برای مردم ندارد.

دبیرکل مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کشور نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی در سطح کشور در این دوره از انتخابات که دوره حساسی هست، توانسته در ۳۱ استان فعالیت و ۴۰۰ شهرستان را تحت پوشش قرار دهد.

رضا شایسته فر افزود: در اکثر استان‌ها فهرست انتخاباتی را برای انتخابات شورای شهر از میان افراد نخبه، انقلابی، دلسوز و پاکدست بعد از گرفتن مصاحبه و اقدامات کارشناسی شده و فعالیت‌های وسواس گونه انتخاب افراد منتخب را معرفی کردیم.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ فهرست انتخاباتی را در شهرهای مختلف کشور طراحی و توانستیم با این فهرست ها افراد نخبه و انقلابی را به جامعه معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: هدف اصلی مجمع از ارائه این فهرست های انتخاباتی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور پای صندوق های رأی است.

دبیرکل مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کشور بیان کرد: انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی حکم مُهر مشروعیت را بر برگه زرین ارزش های انقلاب دارد و به همین خاطر است که مجمع با ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات موجبات مشروعیت نظام را فراهم می کند.

بنا به این گزارش، حجت الله زارع زاده، اسماعیل سواری، امیرحشمت خدمتی، فرشید پورحاجت، سید محمدعلی پورموسوی، احمد سراج، سید بهروز مشعشعیان، احمد براتی، محمدرضا سرلک، حسن احمدی، محمدرضا ایزدی، صاحب عوده تبار و عباس بهمئی ۱۳ منتخب لیست مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی خوزستان برای شورای اسلامی شهر اهواز است.