تندیس نقره‌ای جایزه ملی مدیریت انرژی به نیشکر دهخدا رسید
تندیس نقره‌ای جایزه ملی مدیریت انرژی به نیشکر دهخدا رسید

کشت و صنعت نیشکر دهخدا موفق به دریافت تندیس نقره‌ای دو ستاره در ششمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی شد.

کشت و صنعت نیشکر دهخدا موفق به دریافت تندیس نقره‌ای دو ستاره در ششمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی شد.

به گزارش روابط عمومی توسعه نیشکر و صنایع جانبی، هم‌زمان با روز ملی بهره‌وری و در همایش ششمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، از برگزیدگان با اهدای تندیس‌های نقره‌ای و برنزی تجلیل شد.

در این همایش، کشت و صنعت نیشکر دهخدا در بازه امتیازی ۷۵۰ تا ۸۰۰ تندیس نقره‌ای دو ستاره دریافت کرد و برای چند سال متوالی موفق به کسب گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی شد.

جایزه ملی مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست های کلی نظام و سیاست های اصلاح الگوی مصرف انرژی برگزار می شود.

این جایزه بر اساس تفاهم‌‌نامه بین سازمان مدیریت صنعتی، سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره ‌وری انرژی برق، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران طراحی و اجرا می شود.

بر پایه این گزارش، بررسی‏ ها و ارزیابی‏ های این جایزه علاوه بر فعالیت‏ هایی که در این خصوص توسط کمیته علمی و کمیته راهبری انجام می‌شود، توسط ارزیابان متخصص، مجرب، آموزش دیده و گزینش شده توسط دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی، با مراجعه حضوری یا مجازی در شرایط کرونایی کشور به سایت اجرایی شرکت‎های متقاضی در قالب تیم‏های ۲ یا سه نفره، در یک بازه زمانی ۲ ماهه انجام شده است.

در این سال‌ها شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گام‌های موثری را در مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف برداشته است.

گازسوز کردن و حذف گازوئیل به صورت کامل از فرآیند کوره‌های بخار کارخانه شکر از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای توجه به محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی است.