دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، تحریم و کرونا است
دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، تحریم و کرونا است

 استاندار خوزستان گفت: مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بوده است و نظام کم‌کاری نکرده است و مسئولان کشور و مدیران استان خوزستان به صورت شبانه‌روزی در حال کار و تلاش هستند.

استاندار خوزستان گفت: مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بوده است و نظام کم‌کاری نکرده است و مسئولان کشور و مدیران استان خوزستان به صورت شبانه‌روزی در حال کار و تلاش هستند.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان حمیدیه که امروز (۱۶ خردادماه) برگزار شد، گفت: حضرت امام اعتقاد عمیقی به حضور مردم داشتند و بدون پشتوانه مردم اقدامی انجام نمی‌دادند.

وی افزود: انقلاب در سال ۴۲ آغاز شد و تا زمانی که مردم حمایت گسترده‌ای ابراز نکردند به پیروزی نرسید.

استاندار خوزستان یادآور شد: بلافاصله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رفراندوم تعیین نظام برگزار شد و پس از آن هم تقریبا هر یک تا دو سال انتخابات برگزار شد در حالی که در انقلاب‌های دیگر کشورها غالبا در چند سال اول انتخاباتی برگزار نمی‌شود تا زمانیکه انقلاب‌شان تثبیت شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: حضرت امام(ره) آن قدر به مردم اعتماد داشت که در سریع‌ترین زمان دستور برگزاری رفراندوم را دادند و نکته مهم این است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه برخی از شهرهای ما زیر آتش حملات دشمن بعثی بودند باز هم انتخابات تعطیل نشد و این امر نشان از علاقه امام خمینی(ره) به مردم بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم دقیقا به همین صورت مسیر انقلاب را ادامه دادند و امروز ما انتخابات را در پیش داریم و امیدوارم این انتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و مردم پای صندوق‌ها آمده و حماسه جدیدی خلق کنند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: هر وقت مردم همراهی و حضور گسترده داشته‌اند نظام بیمه شده است و طمع دشمنان کاهش یافته و یا جرات نکرده‌اند طمع‌ورزی کنند گرچه که این دشمنان همیشه علیه ما توطئه طراحی کرده‌اند اما این توطئه‌ها که هر کدام‌شان می‌توانست کشوری را از پا درآورد با همبستگی و حضور مردم ایران خنثی شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما به ویژه از سال ۹۷ وضع و اعمال شد با هدف به زانو درآوردن مردم و نظام صورت گرفت به شکلی که مطابق پیش‌بینی‌های خود هدف‌گذاری کرده بودند در شش ماه نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند که خوشبختانه با ایستادگی مردم شکست خوردند.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: با وجود شکست دشمن در تحقق اهداف خود از تحریم‌ها اما بالاخره این تحریم‌ها متاسفانه موجب شد مشکلاتی گریبانگیر کشور شود و در کنار آن پاندمی جهانی کرونا که همه کشورها از جمله کشور ما را درنوردید موجب افزایش مشکلات شد؛ البته این پاندمی در ایران متفاوت بود چون در اقصی نقاط دنیا به خرید واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی دسترسی داشتند در صورتی که ما از این نظر به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در محدودیت و چالش بیشتری بودیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید به خاطر داشت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کرونا عامل اصلی مشکلات هستند. سطح این تحریم‌ها به صورتی است که ما حتی قادر نیستیم مطالبات‌مان را از کشورهای دوست و همسایه همچون عراق دریافت کنیم و مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بوده است و نظام کم‌کاری نکرده است و مسئولان کشور و مدیران استان خوزستان به صورت شبانه‌روزی در حال کار و تلاش هستند و مردم عزیز از صندوق‌ها قهر نکنند چرا که قهر با صندوق کمک به اهداف دشمنان کشور است.