در نخستین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟
در نخستین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟

نخستین روز نام نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حاشیه هایی چون اعلام انتخاب معاون اول زن توسط دو داوطلب، حضور یک زن موتورسوار و همچنین یک جوان متولد ۱۳۷۷همراه بود.

نخستین روز نام نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حاشیه هایی چون اعلام انتخاب معاون اول زن توسط دو داوطلب، حضور یک زن موتورسوار و همچنین یک جوان متولد ۱۳۷۷همراه بود.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایرنا، ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه نام نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور آغاز شد که این ثبت نام تا ساعت ۱۸ ادامه یافت. در نخستین روز ثبت نام، ۵۰ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردندکه از میان آنان می توان به حضور یک وزیر، یک سفیر، دو سردار، دو دبیر کل حزب و یک استاندار اشاره کرد.

براساس این گزارش، از جمله حاشیه های روز نخست، حضور جوان متولد ۷۷ بود که اجازه ثبت نام نداشت اما مدعی بود تا ۱۵ سال دیگر وزیر آموزش و پرورش می شود.

از دیگر حواشی ثبت نام های امروز می توان به ثبت نام بدون همراه محمد زارع فومنی و ثبت نام حسین دهقان با همراهی همسرش اشاره کرد. نخستین روز ثبت نام از داوطلبان با حضور سردار سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا و سردار حسین دهقان وزیز پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جدی تر شد.

محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را از جامعه ارتش و دارای پایگاه مردمی عنوان کرد. وهاب عزیزی دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی هم با شعار”جهاد برای حل مشکلات مردم” رسما وارد کارزار انتخابات شد.

سردار محمد که به طور مستقل وارد گود انتخابات شده است، دولت خود را دولت جوان توصیف کرد و جوانی ۳۸ ساله خود را تحول خواه نامید.

امروز همچنین دو بانو برای داوطلبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام کردند که یکی از آنان خانم موتورسوار به مرحله ثبت نام نرسید و بانوی دیگر با مدرک دکترای علوم سیاسی موفق به ثبت نام شد.

امروز پیرمردی کفن پوش هم در محل وزارت کشور حضور یافت از جمله مهمترین حاشیه نخستین روز ثبت نام بود که این پیرمرد ۶۷ ساله با ماسک پرچم جمهوری اسلامی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی علت حضورش را اعلام و تاکید کرد پس از رییس جمهور شدنش به هر ایرانی در سال ۲۴۱ هزار یورو یارانه پرداخت می کند.

حسین دهقان که با دو کتاب از برنامه هایش در دست به جمع خبرنگاران آمده بود گفته که برنامه هایش کاملا مشخص و کابینه اش هم معلوم است و به موقع اعلام خواهد کرد.

او خطاب به خبرنگار خانمی که پرسیده بود دست کم بگویید معاون اول تان چه کسی خواهد بود گفت شما را معاون اول خودم انتخاب می کنم.

محمد زارع فومنی داوطلب دیگری بود که تاکید کرده بود ۵۰ درصد کابینه اش را زنان تشکیل می دهند و معاون اول او حتما یک زن خواهد بود.

او همچنین درباره خبرنگاران گفت که خبرنگاران سختی کار باید داشته باشند و بالاترین حقوق را دریافت کنند و زود هم بازنشسته شوند.

بدین ترتیب در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو نظامی حضور یافتند. از میان ثبت نام کنندگان تنها یک نامزد اصلاح طلب بود و بقیه از طیف اصولگرایی بودند.