برگزاری سیزدهمین سال ضیافت علوی و توزیع ۱۴ هزار پرس غذای گرم در اهواز
برگزاری سیزدهمین سال ضیافت علوی و توزیع ۱۴ هزار پرس غذای گرم در اهواز
این طرح امسال با همکاری متولیان مسجد الغدیر اهواز و هیات روضه الزهرا (س) برای سیزدهمین سال متوالی در اهواز برگزار شد.

همزمان با عید غدیرخم در سراسر کشور، برای سیزدهمین سال متوالی بیش از ۱۴هزار پرس غذای متبرک در قالب طرح ضیافت علوی، پخت و میان نیازمندان و محبان امام علی(ع) در اهواز در حال توزیع است.

به گزارش کاوش اخبار حجت‌الاسلام محمدصادق هلالی مجد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار کرد: طرح ضیافت علوی با هدف تهیه و توزیع بیش از ۱۴ هزار پرس غذای متبرک در اهواز به مناسبت عید غدیرخم اجرا شد.

وی افزود: این طرح امسال با همکاری متولیان مسجد الغدیر اهواز و هیات روضه الزهرا (س) برای سیزدهمین سال متوالی در اهواز برگزار شد.

دبیر طرح ضیافت علوی اهواز ادامه داد: این طرح که دیگر به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده در این سال ها در شب عید بزرگ غدیر خم با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی بیان کرد: کار توزیع این غذای متبرک از صبح روز عید غدیر خم در میان آسایشگاه‌ها، مراکز خیریه، نیازمندان و … آغاز می‌شود و بخشی از این غذای متبرک نیز به مناطق مختلف و کم برخوردار ارسال می شود.

پیش از این نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفته بود که طبق آمار رسمی در خوزستان، ۶۹۴ نقطه مرکزی پخت غذا برای عید غدیر شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده است.

حجت الاسلام اخوان صباغ یادآور شد: امسال در ۲ هزار و ۴۵۴ دیگ غذای متبرک عید غدیر پخت شود که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای بین مستمندان و مردم دیگر توزیع خواهد شد. همه این کارها توسط مردم انجام شده و بیش از ۱۰ هزار نفر از خادمان افتخاری هستند که در این طرح همکاری دارند.

وی همچنین به مهمانی چند کیلومتری در سطح استان اشاره کرد و گفت: مهمانی کیلومتری همانطور که در سایر استان‌ها برگزار می‌شود در استان خوزستان نیز در حال برگزاری است و در سطح استان در ۸۲ نقطه مهمانی کیلومتری انجام می‌شود که مجموع مسافت این مهمانی‌ها ۷۶ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا ، در حاشیه ضیافت علوی و پخت غذا، بیش از یک هزار غرفه، موکب و ایستگاه‌های صلواتی کودک، خیریه، ثبت نام پایگاه‌های بسیج، اهدا خون در این شب و روز مبارک در سطح مناطق مختلف اهواز و استان خوزستان برپا شده است.

جشن میلاد امیرالمومنین (ع)، ضیافت علوی و پخت میلیونی غذای متبرک در عید غدیر برگرفته از روایت امام رضا (ع) در تکریم و تأیید سنت اطعام است و وجود مقدس امام مجتبی (ع) نیز هر ساله در روز عید غدیر این سنت‌ها را برپا می‌کردند و شیعیان بر سر سفره غدیر می‌نشستند.