گمشده جامعه امروز ایران، امید است/ در مورد نقد عملکردها با هیچ کسی تعارفی نداریم/ حتی اصولگراها هم در ستاد خوزستان دکتر پزشکیان فعالیت دارند/ رویکرد دکتر پزشکیان مبتنی بر مسائل واقعی مردم است نه حاشیه‌ای/نمی‌توانیم رابطه خود را با جامعه جهانی قطع کنیم/ پزشکیان بیشترین ارتباط را با طبقه کارگر و محروم جامعه دارد
گمشده جامعه امروز ایران، امید است/ در مورد نقد عملکردها با هیچ کسی تعارفی نداریم/ حتی اصولگراها هم در ستاد خوزستان دکتر پزشکیان فعالیت دارند/ رویکرد دکتر پزشکیان مبتنی بر مسائل واقعی مردم است نه حاشیه‌ای/نمی‌توانیم رابطه خود را با جامعه جهانی قطع کنیم/ پزشکیان بیشترین ارتباط را با طبقه کارگر و محروم جامعه دارد
اگر فقط قوانین مصوّب را درست اجرا کنیم قطعا عملکرد بهتری خواهیم داشت و وضعیت جامعه بهتر از اکنون می‌شود.

اولین نشست خبری رییس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست دکتر صفایی مقدم به موضوعات مختلفی اشاره کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. بخش اولین این نشست خبری در ادامه می‌آید:

به گزارش کاوش اخبار، مسعود صفایی‌مقدم یکشنبه (۲۷ خرداد) در این نشست ضمن تبریک اعیاد سعید پیش رو، اظهار امیدواری کرد که با مشارکت همه مردم یک انتخابات خوب برگزار و نتیجه این انتخابات، به افزایش امید در جامعه منتهی شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه درک عینی‌تر از شرایط جامعه دارند، بیان کرد: پیش از ثبت‌نام کاندیداها، ناامیدی در جامعه برجسته بود به نحوی که جوانان میل و رغبتی به مشارکت نداشتند و حتی در مقابل این موضوع «گارد» می‌گرفتند.

رییس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان دلیل این واکنش جوانان را عدم تحقق دستاوردهای مورد نظر جوانان عنوان کرد و افزود: تلاش دولت‌ها نتیجه‌بخش نبود و به همین دلیل با با مسائل و مشکلاتی نظیر مهاجرت روبرو شدیم.

صفایی‌مقدم انتخابات را فرصتی بی‌نظیر در جامعه دانست که صرف نظر اینکه چه کسی رییس جمهور می‌شود در سایه گفت‌و‌گوهای اخلاقمدارانه و ارزیابی عملکردها، می‌تواند به ایجاد امید در جامعه منتهی شود.

وی همچنین بر نقد عملکرد تاکید کرد و افزود: در مورد نقد عملکردها با هیچ کسی تعارفی نداریم چرا که اینکار باعث ارتقای جامعه و پویایی آن می‌شود.

رییس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان گفت: باید از فرصت انتخابات درست استفاده شود تا امید در جامعه بویژه بین جوانان ایجاد شود چرا که گمشده جامعه امروز ما امید است و اگر امید در جامعه ایجاد شود می‌توان به آینده امیدوار بود.

صفایی‌مقدم به برنامه‌های ستاد دکتر مسعود پزشکیان در خوزستان هم اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی برای سفر انتخاباتی دکتر پزشکیان به استان خوزستان هستیم و امیدواریم این امر محقق شود.

استفاده از همه نیروها و طیف‌ها در ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان از دیگر محورهای سخنان صفایی‌مقدم بود. وی تاکید کرد که در این ستاد حتی اصولگراها نیز حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه در اجرای نادرست قانون است، گفت: ما در اجرای قانون مشکل داریم‌، نه خود قانون. دکتر پزشکیان معتقد است حتی اگر نوآوری نداشته باشیم، اگر فقط قوانین مصوّب را درست اجرا کنیم قطعا عملکرد بهتری خواهیم داشت و وضعیت جامعه بهتر از اکنون می‌شود.

 مسعود صفایی‌مقدم با تاکید بر اینکه باید از تصمیمات خلق‌الساعه فاصله گرفت، افزود: باید از همین قانون به نفع مردم استفاده کرد و آن را به بهترین شکل در جامعه اجرایی نمود.

رویکرد مردم‌مدار پزشکیان

وی بیان کرد: در این راستا، اولویت‌بندی مسائل و مشکلات جامعه، اولین موردی است که می‌تواند ما را از مجریان قبلی متمایز سازد؛. رویکرد دکتر پزشکیان در اولویت‌بندی مسائل‌، رویکردی مردم‌مدار و مبتنی بر مسائل و مشکلات واقعی، حقیقی و اساسی مردم است نه مسائل غیرواقعی.

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان با اشاره به وضعیت موجود جامعه، عنوان کرد: مسائل معیشتی مردم، آموزش عالی، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و انرژی و… جدی گرفته نمی‌شود و به‌جای آن مسائل حاشیه‌ای و کم‌ارزش برجسته شده است‌.

مشکلات در یک شرایط ایزوله حل نمی‌شود

تعامل ایران با جهان، از دیگر محورهای سخنان دکتر صفایی‌‌مقدم بود. وی در این زمینه با بیان اینکه مشکلات جامعه در یک شرایط ایزوله حل نمی‌شود، بیان کرد: نمی توانیم رابطه خود را با جامعه جهانی قطع کنیم و بعد انتظار داشته باشیم که مشکلات حل‌و‌فصل شود.

وی ادامه داد: مطمئنا یکی از سیاست‌های مهم دکتر پزشکیان تعامل با جهان است و به محض اینکه این تعامل اعلام شود، قطعا آثارش در بخش های مختلف اقتصادی هویدا خواهد شد.

بیشترین ارتباط با طبقه کارگر و محروم جامعه

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان در ادامه به ارتباط نزدیک دکتر پزشکیان با کارگران و طبقه مستضعف جامعه پرداخت و یادآور شد: ایشان پس از شهید رجایی، بیشترین قرابت با طبقه کارگر و مستضعف جامعه دارد؛ این رفتار به دلیل آشنایی و ارتباط معنوی ایشان با نهج‌البلاغه است.

صفایی‌مقدم با بیان اینکه استان خوزستان کشور را تغذیه می‌کند و دچار چنین وضعیتی است، افزود: با داده‌های کافی که وجود دارد و در اختیار دکتر پزشکیان گذاشته می‌شود، خواهد توانست با ذهن سالم، درستکار و دلسوز گرفتاری‌های موجود مانند را کنترل نماید.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان خیلی از این دغدغه‌ها برطرف می‌شود، اظهار کرد: دکتر پزشکیان در شرایط مختلف چهره عوض نمی‌کند و این ویژگی اخلاقی وی است.

اگر به مردم دروغ بگوییم، عفت نداریم

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در خوزستان درخصوص موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: اجبار، هر فضیلت اخلاقی را از معنی تهی می‌کند و فضلیت اخلاقی در بستر آزادی رشد می‌کند.

صفایی‌مقدم ادامه داد: مسئله عفاف مقوله‌ای پیچیده است و عفت و عفاف فقط مربوط به جسم و جنس انسان نیست بلکه عفاف مربوط به دست‌پاکی و درستکاری نیز است؛ یک مرد هم می‌تواند و باید عفیف باشد خصوصا در مدیریتش باید عفت را رعایت کند. فرض غلط این است که حجاب مساوی است با عفاف و هر کسی حجاب ندارد عفیف نیست که اشتباه است. البته این به معنای آن نیست که به عفت و عفاف بی‌تفاوت هستیم؛ من اگر به مردم دروغ بگویم عفت ندارم، چه حجاب داشته باشم چه نداشته باشم.

احیای بهار مطبوعات

وی در خوزستان همچنین به موضوع رسانه ها اشاره و تصریح کرد: دکتر پزشکیان در موضوع نگاه به رسانه‌ها دیدگاهی کاملا اصلاح‌طلبانه دارد و مانند دوران اصلاحات که بهار مطبوعات بود عمل خواهد کرد و این باور معنایی جریانی است که به مردم اعتماد می‌کند.