قطع برق ۴۷ مشترک اداری پرمصرف اهواز
قطع برق ۴۷ مشترک اداری پرمصرف اهواز
برق ۴۷ اداره که نسبت به رعایت دستورالعمل ابلاغی تخطی از مصرف داشتند از طریق سیستم هوشمند قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ‌از قطع برق ۴۷ اداره پر مصرف اهواز در روز گذشته خبرداد.

به گزارش کاوش اخبار، محمد فراتی در گفت و گویی رسانه‌ایا اظهار کرد: روز سه شنبه (۲۲ خردادماه) برق ۴۷ اداره که نسبت به رعایت دستورالعمل ابلاغی تخطی از مصرف داشتند از طریق سیستم هوشمند قطع شد.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف برق افزود: بار مصرف شبکه برق شکل صعودی به خود گرفته و در این روزهای بسیار گرم، همکاری مردم نقش اساسی در استمرار خدمت رسانی دارد.

فراتی اضافه کرد: برای احداث زیر ساخت یک مگاوات برق با توربین گازی نیازمند سرمایه‌ای در حدود ۹۰۰ میلیون دلار یعنی عددی معادل ۵۴ تریلیون تومان هستیم، بنابراین مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق در همه بخش‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف برق واحدهای تجاری در اهواز لحظه‌ای و مستمر در مرکز پایش انرژی برق اهواز رصد می‌شود.در صورتی که مشترکین تجاری پر مصرف به ویژه مراکز تجاری بزرگ نسبت به کاهش و مدیریت برق خود اقدام لازم را انجام ندهند پس از ارسال اخطارهای لازم نسبت به قطع برق انشعاب آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: اگر در کلانشهر اهواز که حدود ۶۳۰ هزار مشترک دارد در لحظه همه مشترکین معادل یک لامپ ۱۰۰وات وسایل خود را از مدار خارج کنند، با خاموشی یک لامپ معادل یک نیروگاه مجازی ۶۳ مگاواتی با اعتبار ۵۴ هزار و ۷۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود. در این زمینه از یک سو به اقتصاد کشور کمک می‌شود و از سوی دیگر در هزینه‌های شهروندان با مدیریت بهینه مصرف صرفه‌جویی می‌شود.