رییس مجمع نمایندگان خوزستان: جلوگیری از ادامه فعالیت مدیران پروازی ضروری است
رییس مجمع نمایندگان خوزستان: جلوگیری از ادامه فعالیت مدیران پروازی ضروری است
جلوگیری از ادامه فعالیت مدیران پروازی که حاضر به زندگی در کنار مردم خوزستان نیستند؛ ضروری است.

رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران‌ پروازی در استان نباید کار کنند گفت: مسئولان باید در کنار مردم خوزستان برای پیشرفت این استان فعالیت کنند.

به گزارش کاوش اخبار، مصطفی مطورزاده پنجشنبه در شورای اداری خوزستان در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان‌ بیان کرد: جلوگیری از ادامه فعالیت مدیران پروازی که حاضر به زندگی در کنار مردم خوزستان نیستند؛ ضروری است.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور فقید ایران گفت: مردم خوزستان بیش از استان‌های دیگر از شهادت رئیس جمهور ایران متاثر هستند چرا که آیت‌الله رئیسی بیشترین توجه و نگاه را به این استان داشت.

مطورزاده اظهار کرد: آیت الله رییسی تنها رئیس جمهوری بود که هشت سفر به استان خوزستان داست.

محیط زیست، ابرچالش خوزستان

به نوشته ایرنا، رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستان با اَبَرچالش ها در حوزه محیط زیست روبرو است که باید برای رفع مشکلات و آلایندگی ها با جدیت تلاش کرد.

وی کاهش ورود آب به استان، افزایش شوری خاک و کم آبی تالاب‌ها را از جمله این مشکلات خواند.

مطور زاده کاشت جنگل‌های مصنوعی و کمربند سبز را از اقدامات مهم زیست محیطی در استان عنوان کرد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با ابراز تاسف از اینکه خوزستان غنی بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد افزود: بیشتر جوانان تمایل به کارهای دولتی دارند این در حالی است که می‌توان با توسعه صنایع پایین دستی جوانان را به فعالیت در بخش تولید هدایت کرد.

مطورزاده بکارگیری نیروهای بومی را برای خوزستان بسیار خطرناک دانست و افزود: این اقدام بین حاکمیت و مردم شکاف ایجاد می‌کند و مردم احساس ظلم می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از مسئولان استان انتظار می‌رود که جوانان بیکار استان را به کار بگیرند و از استان‌های دیگر نیروی کار نگیرند.

وی تاکید کرد: برای دفاع از حقوق مردم خوزستان مدیران و نمایندگان استان باید یکدل و یک صدا باشند.

مطور زاده افزود: در این‌ مسیر از مدیران لایق و خادم دفاع می‌کنیم و عمر کاری برخی مدیران کارآمد را در استان طولانی خواهیم کرد.

ابراز نگرانی از افزایش حاشیه نشینی در اهواز

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: حاشیه نشینی شهر اهواز روز به روز در حال افزایش است و دلیل این افزایش رسیدگی نکردن به شهرستان‌های دیگر به ویژه شهرهای محروم بوده است.

محمد امیر همچنین با بیان اینکه بیکاری در خوزستان‌چهار درصد از میانگین کشور بالاتر است گفت: باید برای خروج از این دغدغه کهنه در استان فکری اساسی شود.

امیر در ادامه با اشاره به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: تنها کشت تضمینی در استان مربوط به برداشت گندم است درصورتی که اگر برای سایر کشت‌ها خرید تضمینی ایجاد و یا زمینه صادرات آن‌ها فراهم شود؛ مشکلات بیکاری استان نیز برطرف خواهد شد.