رنگ و بوی خوزستان انتخاباتی می‌شود
رنگ و بوی خوزستان انتخاباتی می‌شود
شور انتخاباتی در سطح جامعه بیشتر شده و مردم هیجان بیشتری دارند که شاید این بار با انتخاب درست و آگاهانه، مشکلات‌شان کمتر شود.

شمارش معکوس برای برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و این روزها حال و هوای انتخاباتی در شهرهای استان خوزستان حاکم شده است به گونه‌ای که فعالان سیاسی و بزرگان اقوام برای افزایش مشارکت عمومی وارد میدان شده‌اند.

به گزارش کاوش اخبار قوانین انتخاباتی در کشورها بسته به نوع حکومت‌ها، متفاوت است و هر کشوری برای برگزاری مطلوب انتخابات ریاست جمهوری، قوانینی دارد که در چارچوب آن انتخابات برگزار و با رای گیری از مردم، اداره امور کشور به فرد منتخب سپرده می شود.

بی شک درصد مشارکت مردم در انتخابات برای تمام حکومت‌هایی که مدعی دموکراسی و مردم سالاری هستند مهم است و هر اندازه درصد مشارکت بالاتر باشد دولت منتخب به همان اندازه پرقدرت وارد اداره امور می‌شود در غیر این صورت، فرد منتخب از پشتوانه کافی برای پیشبرد برنامه هایش برخوردار نخواهد بود.

به نوشته ایرنا، بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ” برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند”.

پس از شهادت مظلومانه آیت الله سید ابراهیم رییسی به حکم قانون اساسی، کشور وارد شرایط انتخابات زودهنگام قرار گرفت تا بدون اخلال رییس جمهور آینده ایران مشخص و فضای خدمت از دریچه دیگری روی مردم باز شود.

با نام نویسی از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری و اعلام رسمی ۶ نامزد نهایی، چهره استان خوزستان همانند دیگر نقاط کشور رنگ و بوی انتخاباتی گرفت به طوریکه با راه اندازی ستادهای انتخاباتی نامزدها و پویش‌های متفاوت در فضای مجازی، تنور انتخابات در شهرهای این استان روز به روز گرم‌تر می شود.

خوزستان که یکی از استراتژیک‌ترین استان های کشور در حوزه های مختلف به شمار می رود با وجود داشتن نخبگان علمی، فعالان اجتماعی و سیاسی همیشه یکی از کانون‌های اصلی حضور پرشور مردم در انتخابات بوده و همواره نگاه ها را به خود جلب کرده است.

در این بین اما فعالان فضای مجازی نیز تمام قد پای کار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند تا این حضور با انتخاب فردی اصلح بتواند تداوم راه شهدای خدمت و در رأس آنان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی باشد.

صدور احکام ستادهای استانی برای کمیته های زیرمجموعه خود در مرکز و شهرستان های استان و فعالیت گروه ها و کانال ها برای بیان دیدگاه های نامزدها از دیگر اقدامات موجود در فضای مجازی است.

حضور مردم در ستادهای انتخاباتی و فعالیت برای نامزد مورد نظر تا پاسی از شب در شهرهای استان نمایان است همچنین تبادل نظر بین جوانان اهوازی در رابطه با دیدگاه‌ها و خط فکری نامزدها برای انتخابی اصلح وجود دارد.

بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین نامزدها، بازار تحلیل‌ها در بین مردم به ویژه جوانان خوزستانی داغ‌تر شده و فضای انتخاباتی در استان شور و نشاط تازه ای گرفت همچنین رای‌دهندگان شناخت بهتری نسبت به نامزد مورد نظر خود پیدا می کنند.

بی شک هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می شویم، شور انتخاباتی در سطح جامعه بیشتر شده و مردم هیجان بیشتری دارند که شاید این بار با انتخاب درست و آگاهانه، مشکلات‌شان کمتر شود.

صحنه انتخابات همواره مهر تاییدی برای مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی بوده و مردم همیشه حاضر، هر دوره با مشارکت حداکثری خود به نوعی با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بیعت و بر مشروعیت نظام مهر تأیید می‌زنند.

هرچند دشمنان کشور در برهه‌های زمانی مختلف حتی مدت‌ها قبل از انتخابات سعی بر ناامیدی و کاهش مشارکت مردمی دارند ولی با حضور پرشور مردم این نقشه‌ها همواره نقش بر آب شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری هستند که نقش به سزایی در تعیین رییس جمهور منتخب دارند.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که فعالیت انتخاباتی‌شان طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد و هشتم تیر نیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.