تداوم رطوبت و شرجی در خوزستان
تداوم رطوبت و شرجی در خوزستان
امروز در برخی از ساعات وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی و جنوبی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم رطوبت و وقوع شرجی در استان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی از ساعات وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی و جنوبی وجود دارد.

وی افزود: در بعد از ظهر امروز با جنوبی شدن جریانات روی خلیج فارس، ابتدا در سواحل جنوبی و جنوب شرقی و به تدریج تا اوایل فردا تا بخش‌های مرکزی و غربی شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهیم بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: این روند در صبحگاه و شامگاه شنبه و یکشنبه به ویژه شنبه، در نیمه جنوبی به ویژه سواحل، بخش‌های مرکزی و غربی ادامه خواهد داشت. در روز دوشنبه تنها سواحل جنوبی شرجی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در این ایام با توجه به انباشت رطوبت و بالا بودن برخی از ضرایب ناپایداری در مناطق مرتفع شرقی و شمالی، احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده و به خصوص رعد و برق دور از انتظار نیست. تا روز یکشنبه نوسانات محسوس دمایی وجود ندارد. سپس در روز دوشنبه دما افزایش خواهد یافت و این روند تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در روز دوشنبه تا پایان هفته افزایش سرعت وزش باد در بخش‌های غربی و جنوب غربی و تا حدودی مرکزی پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه کشاورزی اهواز و ایستگاه صفی‌آباد دزفول با ۴۵.۴ و ایذه با ۲۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۴.۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.