برگزاری مانور آماده‌سازی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان برای تامین برق تابستان
برگزاری مانور آماده‌سازی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان برای تامین برق تابستان
در این مانور 102 پست انتقال و فوق توزیع مورد بررسی و تجهیزاتی که نقاط دمایی آن بالاتر از حد نرمال و دچار اشکال بوده شناسایی شده است.

مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از برگزاری مانور ترموویژن (عیب‌یابی حرارتی) در پست‌های برق این شرکت برای عبور از پیک مصرف تابستان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، محسن مرادی در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: مانور ترموویژن (عیب‌یابی با دوربین حرارتی) پست‌های برق این شرکت جهت شناسایی تجهیزات دارای اشکال و آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مانور به مدت ۳ روز و با برنامه‌ریزی معاونت دفتر انتقال شرکت توانیر برگزار شد، تصریح کرد: مانور مذکور با حضور ۱۰ گروه عملیاتی از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و هفت گروه عملیاتی از شرکت‌های برق منطقه‌ای باختر، اصفهان، غرب و فارس برگزار شده است.

به گفته مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این مانور ترموویژن ۱۰۲ پست انتقال و فوق توزیع مورد بررسی قرار گرفت و تجهیزاتی که نقاط دمایی آن بالاتر از حد نرمال و دچار اشکال بوده شناسایی شده است.

مرادی افزود: بر اساس اولویت تجهیزات دارای آسیب رفع مشکل خواهند شد تا احتمال حادثه و اشکال در تجهیزات در پیک مصرف از بین برود و در روند برق‌رسانی خللی ایجاد نشود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.