احداث پروژه حیاتی خط فوق توزیع برای تامین برق تابستان اهواز
احداث پروژه حیاتی خط فوق توزیع برای تامین برق تابستان اهواز
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از احداث خط 132 کیلوولت شهید هاشمی ‏- شیبان با ارزش سرمایه­گذاری بالغ بر 2080 میلیارد ريال خبر داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از احداث خط ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی ‏- شیبان با ارزش سرمایه­گذاری بالغ بر ۲۰۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، علی اسدی در گفت‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: عملیات احداث خط ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی ‏- شیبان (فاز دوم) شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیمکشی به طول ۲۶ کیلومتر مدار به پایان رسید و آماده برق‌داری است.

وی افزود: این پروژه از پروژه‌های حیاتی وزارت نیرو به برق منطقه‌ای خوزستان جهت گذر از پیک مصرف سال ۱۴۰۳ بوده که در موعد مقرر وارد مدار شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان احداث این خط باعث افزایش پایداری، ضریب اطمینان و تقویت شبکه برق اهواز، باوی و حومه خواهد شد.

اسدی اضافه کرد: امکان استفاده بهینه از ظرفیت منصوبه در پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف بهره‌برداری از این پروژه بوده است.

وی گفت: این گزارش از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است که علاوه بر پروژه مذکور، اکثر این پروژ‌ها وارد مدار شده و مابقی نیز در مراحل پایانی احداث هستند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال و تامین برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.