۷ استان در اربعین امسال به عنوان معین مرزهای شلمچه و چذابه تعیین شدند
۷ استان در اربعین امسال به عنوان معین مرزهای شلمچه و چذابه تعیین شدند
از تجربیات سال‌های گذشته نیز استفاده کردیم به عنوان مثال با همفکری و تعامل بین بخشی امسال شاهد بروز ازدحام اتباع خارجی در چذابه نخواهیم بود.

استاندار خوزستان گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه برای کارهای ساخت و ساز و دیگر خدمات استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران و یزد به عنوان استان‌های معین تعیین شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها در راستای اینکه خدمت‌رسانی مناسبی به زائران صورت گیرد در دست انجام است.

به گزارش کاوش اخبار، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب امروز چهارشنبه در پایان نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان تصریح کرد: امسال مبحث اربعین در زمینه‌های اسکان، حمل و نقل، پزشکی و سایر نیازهای زائران مانند، آب آشامیدنی، یخ، آذوقه و تمهیدات مختلف همچون تسهیل روند تردد در گذرگاه‌های مرزی و موضوعات مرتبط با گذرنامه‌های زوار به صورت جدی در دست پیگیری است.

وی افزود: امسال یک اقدام بسیار خوب و موثر انجام شد و از طریق مذاکره و موافقت کشور عراق ساز و کاری جهت ثبت ورود و خروج زائران اعمال خواهد شد که موجب تسهیل روند ترافیک در مرزها و رفاه زائران می‌شود به این صورت که مهر مبدأ ورود یا مبدأ خروج از مرزهای متفاوت برای ماموران مرزی مورد تایید و قابل قبول باشد.

استاندار خوزستان  اظهار داشت: برای تامین پروازها، قطار، اتوبوس و همچنین ورود وسایل شخصی مباحث لازم مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب عنوان کرد: در مرزهای شلمچه و چذابه برای کارهای ساخت و ساز و دیگر خدمات استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران و یزد به عنوان استان‌های معین تعیین شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها در راستای اینکه خدمت‌رسانی مناسبی به زائران صورت گیرد در دست انجام است.

وی گفت: از تجربیات سال‌های گذشته نیز استفاده کردیم به عنوان مثال با همفکری و تعامل بین بخشی امسال شاهد بروز ازدحام اتباع خارجی در چذابه نخواهیم بود.