مساله خوزستان در اولویت من است/ به دلیل کرونا نتوانستم خدمت مردم خوزستان برسم/ رقیبم را قهر مردم می دانم/ از بیکاری گسترده و مشکلات اقتصادی مردم درخوزستان مطلع هستم/ در دولت آینده به طور جدی به مشکلات خوزستان خواهم پرداخت/ بحث آب، محیط زیست، اقتصاد، بیکاری و اشتغال خوزستان در دستور کار دولت من خواهند بود/ در بحث انتقال آب براساس مصالح خوزستان راجع به این مساله تصمیم گیری خواهیم کرد/ اینکه چه فردی با چه قومیتی در منسبی گذاشته می شود فرقی نمی کند، نباید مسایل امنیتی ببینیم
مساله خوزستان در اولویت من است/ به دلیل کرونا نتوانستم خدمت مردم خوزستان برسم/ رقیبم را قهر مردم می دانم/ از بیکاری گسترده و مشکلات اقتصادی مردم درخوزستان مطلع هستم/ در دولت آینده به طور جدی به مشکلات خوزستان خواهم پرداخت/ بحث آب، محیط زیست، اقتصاد، بیکاری و اشتغال خوزستان در دستور کار دولت من خواهند بود/ در بحث انتقال آب براساس مصالح خوزستان راجع به این مساله تصمیم گیری خواهیم کرد/ اینکه چه فردی با چه قومیتی در منسبی گذاشته می شود فرقی نمی کند، نباید مسایل امنیتی ببینیم

مساله خوزستان در اولویت من است زیرا در زمان جنگ بسیار در جنوب بوده ام و خاطرات بسیا خوبی از اهواز، خرمشهر، آبادان، دزفول،حمیدیه و سایر شهرستان های خوزستان دارم و امیدواریم خوزستان را آن طوری که هست بسازیم.

همتی در دیدار با مردم خوزستان گفت: رقیب من در انتخابات قهر مردم با صندوق های رای است و اگر مردم قهر خود را با صندوق های رای بشکنند من رقیبی نخواهم داشت.

به گزارش کاوش اخبار، عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی آنلاین با مردم خوزستان که امروز 23 خردادماه و با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر انجام شد، اظهار داشت: سال های زیادی در زمان جنگ و زمانی که مسول تبلیغات جنگ در صدا و سیما بودم، در خوزستان و در مناطق جنگی زندگی کردم و لذت می برم وقتی که به خوزستان می آیم و با مردم خوزستانی دیدار و گفت و گو می کنم.

وی ادامه داد: من اکنون در یک موقعیت خطیر وارد صحنه انتخابات شدم و کار سختی را انتخاب کرده ام و در مقابل ۵ نفر در صحنه انتخابات در حال رقابت هستم.

همتی با اشاره به دلیل عدم حضور خود در خوزستان گفت: متاسفانه به دلیل کرونا نتوانستم خدمت مردم خوزستان برسم و نتوانستم با مردم دیدار داشته باشم.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور و موقعیت اجتماعی کشور به شکلی است که باید حرکت و اصلاح جدی در ساختار اقتصادی و مسایل کشور داشته باشیم، عنوان کرد: روزها روزای حساسی است و بخش زیادی از مردم هنوز با صندوق رای قهر هستند. من در مقابل خود رقیبم را قهر مردم می دانم و اگر مردم قهر خود را بشکنند من رقیبی نخواهم داشت.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال از دست دادن زمان در کشور هستیم و فرصت برای توسعه در حال گذر است. به دلیل تحریم ها علیه ایران، فشار حداکثری، کاهش درآمدهای کشور و اختلال در مبادلات بانکی دچار مشکلات اقتصادی شده ایم. البته خدا را شکر توانستیم این پیچ مشکلات را رد کنیم و توطئه آن هایی که به دنبال ازبین بردن نظام ایران بودند، با همت عزیزان در کشور، تلاش مسولان اقتصادی کشور و شخص بنده در بانک مرکزی خنثی شد و امیدواریم بتوانیم فصل جدیدی را در کشور داشته باشیم.

همتی خاطرنشان ساخت: حداقل رشد اقتصادی مورد نیاز در کشور ۵ درصد درسال است که مد نظر ما است والبته باید بیشتر نیز شود. اگر نتوانیم این رشد اقتصادی را تامین کنیم نمی توانیم بر بحران های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم پیروز شویم و ایجاد ثروت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران مستحق زندگی و رفاه و آسایش هستند، ادامه داد: از بیکاری گسترده و مشکلات اقتصادی مردم درخوزستان مطلع هستم و برای مثال باید گفت آبادان و خرمشهر با وضعیتی که اکنون دارند، باید خیلی زودتر از این ها پیشرفت می کرند.

همتی خوزستان را دارای حجم عژیم صنایع، منابع نفت و گاز و زمین های کشاورزی دانست و با تاکید بر اینکه خوزستان در این دوره ها باید پیشرفت می کرد، گفت: حق خوزستان خیلی بیشتر از این ها بود و باید باشد. در دولت آینده به طور جدی به مشکلات خوزستان خواهم پرداخت و مردم خوزستان مطمعن باشند، بحث آب، محیط زیست، اقتصاد، بیکاری و اشتغال خوزستان در دستور کار دولت من خواهند بود.

وی گفت: بسیار خوشحال هستم که با اقوام مختلف خوزستانی از عرب ها، بختیاری ها، همه شهروندان خوزستانی و همچنین صائبان مندایی چند نکته ای را صحبت می کنم. مساله آب خوزستان برای من بسیار مهم است و معتقد هستم که مردم خوزستان از اینکه آب شرب برای استان های همجوار برود، مشکل ندارد اما مشکل اساسی در بحث انتقال آب در بحث غیر شرب است.

همتی در ادمه با اشاره به بحث انتقال آب از خوزستان بیان کرد: باید به بحث انتقال آب به منظور غیر شرب از خوزستان به استان های دیگر باید نگاه جامعی و عمیق داشت. مساله زیست محیطی ایجاب می کند تا به بحث انتقال آب از خوزستان نگاه عمیق تری کرد.

بحث استقرار صنایع در کنار منابع آبی باید در اولویت قرار گیرد و در بحث انتقال آب خوزستان قطعا نظر کارشناسان و نظر مردم خوزستان مورد اهمیت است و براساس مصالح خوزستان راجع به این مساله تصمیم گیری خواهیم کرد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه مسولیت ها باید براساس صلاحیت افراد و توانایی به آن ها داده شود، افزود: اینکه چه فردی با چه قومیتی در منسبی گذاشته می شود فرقی نمی کند و نباید مسایل امنیتی ببینیم. مشکل کشور این است که یک ذهنیت راهبردی اقتصادی به استان های کشور نداریم و اگر چنین ذهنیتی داشته باشیم بسیاری مسایل که پیش آمده است را نخواهیم داشد.

همتی گفت: نباید به مسایل استان خوزستان و سایر استان ها امنیتی نگاه شود. اقوام و مذاهب برای کشور تهدید نیستند و بلکه مولفه های امنیت ملی و اقتدار ایران هستند و در این زمینه همه باید در پیشرفت ایران دست به دست هم دهیم.

وی در ادامه این دیدار با مردم خوزستان گفت: مساله خوزستان در اولویت من است زیرا در زمان جنگ بسیار در جنوب بوده ام و خاطرات بسیا خوبی از اهواز، خرمشهر، آبادان، دزفول،حمیدیه و سایر شهرستان های خوزستان دارم و امیدواریم خوزستان را آن طوری که هست بسازیم.

همتی در این گفت و گوی آنلاین با مردم خوزستان اظهار کرد: منابع عظیم نفت و گاز و فولاد در خوزستان است اما وضعیت خوزستان مناسب نیست. حتما روی اینکه فردی در خوزستان باشد تا موارد خوزستان را به صورت جدی پیگیری کند، صمم هستم و به مردم خوزستاناین قول را می دهم. باعث تاسف است که خوزستان حجم عظیم بیکاری در میان افراد تحصیل کرده و زنان دارد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان در اولویت برنامه های ما است، گفت: نحوه برخورد ما با زنان مشخص است و حضور همسر من در صحنه انتخابات به نمایندگی از زنان، نشان دهنده آن است که بحث حضور زنان در زندگی ما حل شده است و شاید برای دیگران تازگی دارد.

همتی خاطرنشان کرد: امور اقتصادی کشور با توجه به تحریم ها و فشار حداکثری و وجود افراد رانت خوار بسته شده است و اقتصاد و معیشت کشور توسط عده ای رانت خوار به گروگان گرفته شده استو در این زمینه من مصمم هستم که شرایط را عوض کنم. من یک آدم سیاسی هستمو سال ها مسئولیت سیاسی داشته ام اما تخصص من اقتصاد و اقتصاد کلان است.

وی حل مشکلات معیشت مردم را جز مسایل مهم کشور دانست و عنوان کرد: همه قول هایی که سایر نامزدها در بحث یارانه و … می دهند هیچکدام جنبه عملیاتی ندارند و من این را به عنوان کسی که تا 10 روز گذشته رئیس بانک مرکزی کشور بوده است می گویم. ما برخی از ماه ها مشکلاتی در بحث پرداخت حقوق بازنشسته ها و سایر بخش ها داشته ایم و این افراد از کجا می خواهند این پول ها را بیاورند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کشور حدود ۱۰ سال است که رشد اقتصادی در آن حدود نیم درصد است و این مساله نشان دهنده آن است که بینش اقتصادی در کشور حاکم نبوده است. همیشه سیاسیون وارد صحنه شده اند اما اکنون اجازه دهند تا فردی اقتصادی وارد صحنه شود و سیاسی ها کنار بنشینند و اجازه دهند امور اقتصاد دست ما باشد.

وی با اشاره به مشکلات خوزستان گفت: شنیدن مشکلات و وضعیت آب، مسایل زیست محیطی در خوزستان بسیار دشوار است. در این زمینه حتما بحث مقابله با ریزگردها را تکمیل خواهیم کردو همچنین در بحث طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری منابع مالی لازم را برای تامین آب فاز دوم این طرح تامین خواهیم کرد و قول خواهیم داد خوزستان روزهای خوبی داشته باشد.

همتی با انتقاد از عدم تصویب لاحیه FATF گفت: محدودیت های مالی کشور به دلیل تحریم ها زیاد است و حتما تحریم ها باید شکسته شود. البته کاسبان تحریم دوست ندارند این شرایط عوض شود. سالانه ۱۶ میلیارد هزینه برای تهاطر و ارزان فروشی نفت را می دهیم و من این شرایط را با پشتیبانی مردم عوض خواهم کرد. شرایط زندگی برای دهکهای پایین جامعه بسیار سخت است. اول باید رشد اقتصادی شود و سرمایه باید وارد کشور شود. باید با دنیال تعامل داشته باشیم تا بتوانیم نفت را بفروشیم.

در این دیدار همچنین دکتر قمشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: از نظر آب در کشور به ورشکستگی رسیده ایم و مدیریت خوبی در این زمینه پس از انقلاب انجام نشده است و خوزستان از قبل این بی برنامه‌ گی ها لطمه زیادی دیده است.
وی گفت: تاکنون۱.۳ میلیارد متر مکعب از سرچشمه های کارون به خارج از حوصه منتقل شده است. با توجه به شرایط آبی، متاسفانه زور مدیران به کشاورزان جز می رسد و با کارهای پلیسی جلوی فعالیت های کشاورزی گرفته شده است.

این استاد دانشگاه گفت: مسایل زیست محیطی در خوزستان بسیار حاد است. عدم مشارکت صنایع در رفع مشکلات زیست محیطی یکی دیگر از مسایل جدی خوزستان است که باید به آن رسیدگی شود.

قمشی ادامه داد: اگر بتوانیم بودجه خوبی را به ویژه از قبل فروش نفت به خوزستان اختصاص دهیم شاید بتوانیم مسایل زیست محیطی خوزستان را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه پساب های خانگی مستقیما وارد کارون می شود، گفت: در خوزستان حدود ۳ میلیون هکتار زمین قابل بهره برداری وجود دارد اما فقط حدود ۱.۳ میلیون هکتاراز این سطح را مورد بهره برداری قرار داده ایم.

قمشی افزود: هنوز ظرفیت های کشاورزی زیادی در خوزستان وجود دارد که با آمایش منطقی می توانیم فشار را برمردم خوزستان کنیم. مردم ایران بهره زیادی از انقلاب بردند اما مردم خوزستان نتوانستند به خوبی از انقلاب بهره مند شوند.

در ادامه این نشست قائدی رئیس کمیته جوانان ستاد دکتر همتی در خوزستان گفت: خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و همچنین این استان به کانونی برای مهاجرت نخبگان تبدیل شده است.

وی افزود: اگر فکری به حال جذابیت های خوزستان، اشتغال جوانان و وضعیت محیط زیست خوزستان با از دست دادن نیروهای جوان تبدیل می شود‌و یک سرزمین خالی از سکنه تبدیل خواهد شد.

این دیدار به صورت ویدئو کنفرانس برگزاری شد و حدود 10 هزار نفر در سامانه دیدار وگفت وگو با آقای همتی به صورت آنلاین حضور داشتند. در این برنامه همچنین برخی از نخبگان، فعالان سیاسی، اساتید دانشگاهی و فعالان اجتماعی خوزستان دیدگاه های خود در حضور آقای همتی بیان کردند.