خوزستان از تبعیض آزرده‎ خاطر است/ مدیریت کارآمد انقلابی حلقه مفقوده است
خوزستان از تبعیض آزرده‎ خاطر است/ مدیریت کارآمد انقلابی حلقه مفقوده است

سیدابراهیم رئیسی گفت: خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی، صنایع، گردشگری و سایر محورهای توسعه باشد اما جوانان ان معطل کار هستند آیا امکانات نیست؟ خیر حلقه مفقوده مدیریت کارآمد انقلابی است.

سیدابراهیم رئیسی گفت: خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی، صنایع، گردشگری و سایر محورهای توسعه باشد اما جوانان ان معطل کار هستند آیا امکانات نیست؟ خیر حلقه مفقوده مدیریت کارآمد انقلابی است.

به گزارش کاوش اخبار، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در ورزشگاه تختی اهواز در جمع مردم اظهار داشت:مردم تحول روزگاری نو را طلب می‌کنند. اولا باید رویکردها و جهت‌گیری‌ها متفاوت شود اساس این تغییر باید عدالتخواهی باشد محور عدالت است مردم با نداشتن می‌سازند، با کمبودها سازگارند اما با بی‌عدالتی سازگار نیستند.

وی ادامه داد:حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و بعلاوه‌ عدالت است. عدالت باید در لایه‌های مختلف حکومت ملموس باشد. اساس آمدن این طلبه حقیر به این صحنه، عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت بدون مردم‌سالاری امکان‌پذیر نیست اظهار داشت:با حضور مردم می‌توان عدالت را اجرا کرد، لیقوم‌الناس بالقسط.

رئیسی تصریح کرد: به تعبیر امام علی جامعه‌ای به عدالت و پاکی می‌رسد، که ضعیف بتواند بدون لکنت حق خود را بیان کند.

وی ادامه داد:امروز آنچه شما خوزستانی‌ها را آزرده کرده تبعیض‌هاست. سوال جدی مردم در این خطه آن است که با وجود منابع عظیم نفت و گاز، صنایع فولادی، کشاورزی و نیشکر، همجواری با خلیج فارس و کشورهای دیگر چرا وضعیت چنین است.

به نوشته فارس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:برخی بدخواهان شایعاتی پخش کردند که فلانی می‌خواهد آب کارون را منتقل کند، آب از نیازهای مهم این استان است و باید از آن بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که خوزستان که می‌تواند قطب کشاورزی، صنایع، گردشگردی و محورهای توسعه یافته باشد اما جوانان ان معطل کار هستند آیا امکانات نیست؟ خیر حلقه مفقوده مدیریت کارآمد انقلابی است؛ با روی کارآمدن مدیریت کارآمد انقلابی می‌توان همه امکانات و ظرفیت ها را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه انتصاب مدیران بومی از اولین خواسته های به حق مردم خوزستان است، گفت: چرا نسبت به نیروهای بومی کارآمد بی توجهی می شود؛ نیروی انسانی کارآمد، تحصیل‌کرده و دلسوز را باید به کار گرفت.

رئیسی با انتقاد از عدم پرداخت حق الایندگی قانونی به استان، اظهار کرد: غیر از این موارد قانونی، باید مسکن و اشتغال مردم را تامین کرد؛ تامین مسکن و اشتغال برای ازدواج جوانان از وظایف دولت است.

وی افزود: وقتی باران می‌بارد مردم خوزستان نگران می شوند چرا که شبکه فاضلاب مشکل دارد و باید اصلاح شود؛ تامین آب اشامیدنی نیز از حقوق اولیه مردم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تکذیب مصاحبه منسوب به درخصوص لزوم انتقال آب خوزستان، گفت: خیلی واضح است که ظرفیت‌ها و آب‌های استان خوزستان‌ به مردم استان و نیازمندی های آن تعلق دارد.

رئیسی با بیان اینکه باید خوزستان را به صورت ویژه دید، عنوان کرد: چرا مردم خوزستان مهاجرت می‌کنند؟ چرا در حاشیه شهرها سکونت می‌کنند؟ در استان باید مدیرانی مقتدر و کارآمد روی کار بیایند و زیرساخت های فعلی در استان توسعه یابد.

رئیسی اولویت خود در ارتباطات خارجی را کشورهای همسایه دانست و گفت: ما هم دیپلماسی بلدیم و هم تعامل با دنیا را می دانیم و هم اجرای قراردادها را بلدیم فقط یک نکته وجود دارد و آن این است که ما از موضع عزت و قدرت حرف خواهیم زد.

کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: ما در خوزستان مرکز ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس را دایر خواهیم کرد؛ بسیاری از گره ها به دست جوانان باز خواهد شد؛ ما سرباز این کشور و خدمتگذار مردم هستیم و با متلک‌ها و توهین ها عقب نخواهیم نشست.

رئیسی بیان کرد: اخرین بار  که به خوزستان آمدم در زمان سیل بود که شادگان امدم و به طور تصادفی به شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برخوردم و پیگیر امدادرسانی به سیل زدگان بودیم؛ در دوره قوه قضاییه به خوزستان بدهکار بودم و باید می‌آمدم اما در دوران کرونا وضعیت خوزستان را مناسب نمی‌دیدندو  امکان سفر به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: نه تنها هفت تپه بلکه در کوت عبدالله هم پیگیر مشکل آن بودم؛ اگر کسی از درد خوزستانی دردش نیاید باید به خود شک کند.