بخشی از درآمد نفت باید برای توسعه یافتگی خوزستان هزینه شود/ باید با مدیریت صحیح آب، مانع از ایجاد مشکل در بخش آب این استان شد/ مشکلات خوزستان به دلیل مشکل مدیریتی است
بخشی از درآمد نفت باید برای توسعه یافتگی خوزستان هزینه شود/ باید با مدیریت صحیح آب، مانع از ایجاد مشکل در بخش آب این استان شد/ مشکلات خوزستان به دلیل مشکل مدیریتی است

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خوزستان دارای منابع سرشار است گفت: بخشی از درآمد حاصل از نفت باید در جهت توسعه یافتگی این استان هزینه شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خوزستان دارای منابع سرشار است گفت: بخشی از درآمد حاصل از نفت باید در جهت توسعه یافتگی این استان هزینه شود.

به گزارش کاوش اخبار، سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد: تخصیص بخشی از درآمد حاصل از نفت به خوزستان در قانون نیز تعریف شده اما به درستی عمل نشده است؛ طبق قانون باید ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه یافتگی خوزستان از محل حق آلایندگی صنایع به این استان پرداخت می شد اما این مهم انجام نگرفت و همین عوامل باعث عقب ماندگی در این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه آب در خوزستان وجود دارد اما باید مدیریت شود افزود: در خوزستان معمولا کمبود آب وجود ندارد اما باید با مدیریت صحیح آب، مانع از ایجاد مشکل در بخش آب این استان شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای دفع صحیح پساب‌های صنعتی در خوزستان باید برنامه ریزی شود تا این پساب‌ها برای محیط زیست ایجاد خطر نکند؛ می‌توان این پساب ها را دوباره بازیافت کرد تا مشکلی برای آب‌های زیر زمینی ایجاد نکنند و استفاده مجدد از این پساب ها انجام شود.

وی احیای مجدد تالاب‌ها را در خوزستان را از دیگر برنامه‌های مهم و اهداف دولت خود در خوزستان دانست.

رئیسی بیان کرد: معضل پدیده گرد و غبار از دیگر گله مندی من در خوزستان است که متاسفانه هنوز این مشکل در استان باقی مانده است؛ توجه به محیط زیست در خوزستان برای من بسیار اهمیت دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خوزستان را قطب کشاوزی کشور دانست و افزود: باید در خوزستان صنایع جانبی و تبدیلی در بخش کشاورزی فعال شود و برای این بخش ارزش افزوده ایجاد کرد؛ کشاورزی خوزستان باید در بخش صادرات پیشرو شود و می‌تواند با قدرت در این بخش فعالیت کند.

وی با بیان اینکه هم مرز بودن خوزستان با عراق یک امتیاز در بخش صادرات است گفت: می‌توان با ایجاد خط راه‌آهن بین خوزستان و عراق مسیر را برای صادرات بین این ۲ منطقه و کشور و زیارت زائران عتبات عالیات در عراق هموار کرد.

با مجوز ستاد ملی و استانی کرونا به خوزستان سفر کردم

به نوشته ایرنا، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هفته گذشته به خوزستان سفر کردم و در اهواز حاضر شدم و با مردم اهواز دیدار کوتاهی داشتم و از افتخارات من بود که در جمع مردم اهواز حاضر شدم.
وی گفت: سفر به خوزستان را بعد از اخذ مجوز از ستاد ملی و استانی کرونا انجام دادم .
رئیسی بیان کرد: با بخشی از مردم خوزستان دیدار داشتم هر چند برای من کافی نبود و باز هم از رسانه ملی در جمع مردم خوزستان برای عرض سلام به تمامی اقوام استان حاضر شدم.
وی گفت: خوزستان دارای آثار تمدنی است و معبر و محل عبورامام رضا (ع) بوده است و جایگاه متبرک بزرگانی همچون دانیال نبی(ع ) و نیز پیروان امامان معصوم (ع) همچون علی بن مهزیار اهوازی است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خوزستان سرزمینی دارای تمدن و مدنیت است افزود: برای مردم عرب و لر و جای جای خوزستان افتخار بزرگی است که ۲۴ هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند و افتخار بزرگی است که خوزستان در هشت سال جنگ تحمیلی زجرهای زیادی را متحمل شده است ؛ خرمشهر ، آبادان ، دزفول ،اهواز و شوشتر و مردم مناطق مختلف این استان در جریان جنگ تحمیلی آسیب های زیادی را دیدند.
وی با بیان اینکه مردم خوزستان حق بزرگی بر کشور دارند ادامه داد: در خوزستان خداوند ذخایر زیادی قرار داده و سرزمینی است که علاوه بر بحث نفت و گاز و منابع غنی و آب سرشاری که دارد زمین‌های بسیار ارزشمند و حاصلخیزی دارد.
وی گفت: با وجود این همه منابع در استان چرا باید برخی مردم در فقر باشند و بیکاری در این استان بیداد کند؟ چرا باید پروژه های شهری و فاضلاب در استان با مشکلات زیادی روبه رو باشند؟

رئیسی بیان کرد: این مشکلات به دلیل مشکل مدیریتی است ، اگر مشکل مدیریتی نبود مردم نیز گله مند نبودند،مردم خوزستان در خط مقدم حمایت از انقلاب و ارزش های جمهوری اسلامی بوده و هستند و وقتی سرمایه های عظیمی در خوزستان وجود دارد چرا باید مردم خوزستان با مشکلات زیادی روبه رو باشند؟
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه علمای بزرگی در خوزستان وجود داشته و مردم همچنان نیز از این نعمت بهره مند هستند بیان کرد: مردم خوزستان با داشتن این انسان های فرهیخته و ارزشمند چرا باید دچار سختی ها و رنج باشند؟.
وی با بیان اینکه توسعه صید آبزی در خوزستان بسیار اهمیت دارد ادامه داد: کشورهایی وجود دارد که ارتباط آنها با دریا بسیار کم است اما ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آنها از دریا است، اگر اقتصاد دریا در خوزستان فعال شود می تواند در کنار تولید در صادرات غیر نفتی هم استفاده شود.
وی گفت: می توان در خوزستان از انرژی آفتاب و مزارع خورشیدی برای تولید برق استفاده کرد و با فعال سازی بازارچه های مرزی نیز برای ایجاد اشتغال قدم برداشت.

وجود سه نوع گردشگری در خوزستان
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در خوزستان سه نوع گردشگری وجود دارد که از جمله می‌توان به گردشگری آثار دفاع مقدس اشاره کرد.
رئیسی بیان کرد: مسافران راهیان نور یکی از گردشگری های پر جاذبه برای جوانان و آحاد مردم هستند؛ این نوع گردشگری جوانان را با ارزش های دوران دفاع مقدس آشنا می کند.
وی گفت: گردشگری ورزشی و سلامت نیز از دیگر گردشگری های موجود در خوزستان است؛ این استان با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق می تواند مورد هدف بیماران عراقی برای استفاده از خدمات درمانی باشد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد روستا بسیار مهم است افزود: چرا روستاییان در کنار شهرها حاشیه نشینی می کنند؟ اگر اقتصاد روستاها فعال شود دیگر روستاییان حاشیه نشینی نمی کنند؛ برای ماندگاری روستاییان باید اشتغال و آبرسانی را در روستاها مناسب سازی کرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با اراده مردم و مدیریت مناسب می توان تغییر را در زندگی مردم خوزستان ایجاد کرد؛ مشکلات فاضلاب هر چند مدت یکبار در زندگی مردم خوزستان اختلال ایجاد می کند، رهبر معم انقلاب از صندوق توسعه ملی اعتباری را برای بهبود فاضلاب استان تخصیص داد اما این اعتبارات به موقع از سوی مدیران استانی استفاده نشد.
وی گفت: باران نعمت است اما در برخی استان ها تبدیل به مشکل می شود به دلیل اینکه زیرساخت های لازم ایجاد نشده است.
رئیسی بیان کرد: با اراده مردم می توان مشکلاتی همچون وضعیت کسب و کار در خوزستان را حل کرد، حضور مردم در انتخابات بسیار اثر بخش است و مردم باید از این حق استفاده کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هر کس در هر جای خوزستان که به هر دلیل سرخورده شده در انتخابات شرکت کند؛ اراده و حضور مردم در انتخابات و انتخاب یک دولت مردمی می تواند مشکلات این استان را حل کند.
وی با بیان اینکه اعتماد مردم به دولت از بین رفته و باید این امید را برگرداند ادامه داد:علما و بزرگان در خوزستان مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کنند تا از این حق خود استفاده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با رقابت هفت نامزد انتخاباتی شامل سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده ، همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خرداد جاری همزمان در کشور برگزار می‌شود.