به زودی تحریم‌ها و کرونا را پشت سر می‌گذاریم/ ۱۰۰ میلیارد دلار طلب داریم که در کشورهای دوستی همچون عراق، کره جنوبی، هند، چین و روسیه مسدود شده است
به زودی تحریم‌ها و کرونا را پشت سر می‌گذاریم/ ۱۰۰ میلیارد دلار طلب داریم که در کشورهای دوستی همچون عراق، کره جنوبی، هند، چین و روسیه مسدود شده است

 استاندار خوزستان گفت: تقاضایم از مردم عزیز این است که با شور و شوق و متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند که طمع دشمن برطرف شود و خیال خام به سر دشمنان نزند.

استاندار خوزستان گفت: تقاضایم از مردم عزیز این است که با شور و شوق و متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند که طمع دشمن برطرف شود و خیال خام به سر دشمنان نزند.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی هندیجان که امروز (۲۰ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل عظیم‌الشان همواره به مردم اعتقاد زیادی داشتند و به جمهوریت و اسلامیت نظام بهای زیادی می دادند و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز همان مسیر را طی فرمودند.

وی افزود: در انقلاب‌های مختلف عمدتا چند سال طول می‌کشد تا پس از تثبیت انقلاب انتخابات و رجوع به آرای عمومی انجام شود اما در ایران به محض اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد با وجود اینکه همه مردم در صحنه آمدند و خودش یک رفراندوم بود اما امام قانع نشدند و فرمان تشکیل خبرگان قانون اساسی را دادند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پس از تدوین قانون اساسی به وسیله منتخبین ملت رفراندوم داشتیم و در ادامه انتخاب‌های مختلف از جمله مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و … داشته‌ایم و تقریباً هر یک تا دو سال انتخابات برگزار شده است که نشان‌دهنده توجه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه رهبران انقلاب به حضور مردم و میزان بودن رای ملت است.

وی افزود: ما در هیچ شرایطی انتخابات و صندوق رای را تعطیل نکردیم و در هشت سال دفاع مقدس که برخی نقاط کشور در معرض آسیب، بمباران و تصرف بود انتخابات برگزار شد. همین حضور مردمی یکی از نشانه‌های قدرت ما و شاید مهمترین علامت قدرت جمهوری اسلامی انتخابات و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف است.

سلیمانی‌دشتکی گفت: انقلاب ما دست استکبار و قدرت‌ها را کوتاه کرد و بالاخره آنها هم برای دفاع از منافع خود توطئه می‌کنند و انواع و اقسام دسیسه‌ها را علیه ما اعمال کردند. یکی که از این توطئه‌ها که از ابتدا بود و ادامه داشته است، تحریم‌ها بود و این تحریم‌ها از سال ۹۷ به اوج رسید.

وی افزود: پس از اینکه در عرصه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی ناکام شدند، به جنگ اقتصادی روی آوردند و پیش‌بینی می‌کردند در طول شش ماه کشور و نظام از هم پاشیده شود اما مردم و نظام ایستادگی کردند و نقشه‌های شوم آنان را خنثی کردند.

استاندار خوزستان گفت: در کنار این جنگ اقتصادی هم کرونا پدیدار شد؛ البته که این پاندمی بلای جهانی است اما در ایران شرایط متفاوت است چرا که همه کشورها به دارو، تجهیزات و ارز مورد نیاز دسترسی داشتند اما ما در اثر فشار تحریم‌ها نتوانستیم حتی حق عضویت در سازمان ملل را پرداخت کنیم و هم‌اکنون حق رای جمهوری اسلامی در سازمان ملل به دلیل عدم پرداخت حق عضویت معلق شده است البته نه اینکه پولش را نداشته باشیم ما در حقیقت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار طلب داریم که در کشورهای دوستی همچون عراق، کره جنوبی، هند، چین و روسیه مسدود شده است و امکان پرداخت آن به دلیل تحریم‌ها نیست.

وی تصریح کرد: برای واکسن هم چند بار قرارداد خرید واکس بستیم اما در مرحله آخر به دلیل مسدود بودن راه پرداخت، این خرید امکان‌پذیر نبود و از لحاظ مدیریت بیماری کرونا در تنگنای شدیدی قرار داشته‌ایم.

استاندار خوزستان افزود: مردم نیز تحت تاثیر مشکلات و تنگناهای زیادی قرار گرفتند با این وجود نظام تلاش زیادی کرد که این مشکلات کاهش یابد. از مردم تقاضا دارم از صندوق‌ها قهر نکنند و نگویند که سختی هست؛ بالاخره هر انقلاب سختی دارد و ما به یاری خدا و با حضور مردم از این گردنه هم به زودی عبور می‌کنیم و هم تحریم‌ها و هم کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت و قطعاً مردم به آرامش خوبی می‌رسند.

وی افزود: تقاضایم از مردم عزیز این است که با شور و شوق و متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند که طمع دشمن برطرف شود و خیال خام به سر دشمنان نزند.