دغدغه رضایی قراردادن کشور در مسیری درست است
دغدغه رضایی قراردادن کشور در مسیری درست است

درویشعلی کریمی رئیس ستاد آقای محسن رضایی در خوزستان گفت: وی بنا بر تکلیفی که احساس کرد و همچنین به دلیل شرایط خطیر مملکت در زمینه هجمه‌های خارجی و شرایط دشوار اقتصادی به عنوان یک کهنه سرباز پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری گذاشته است. وی بیان داشت: اکنون احساس می‌شود که شرایط همانند روز‌های پس از جنگ ۸ […]

درویشعلی کریمی رئیس ستاد آقای محسن رضایی در خوزستان گفت: وی بنا بر تکلیفی که احساس کرد و همچنین به دلیل شرایط خطیر مملکت در زمینه هجمه‌های خارجی و شرایط دشوار اقتصادی به عنوان یک کهنه سرباز پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری گذاشته است.

وی بیان داشت: اکنون احساس می‌شود که شرایط همانند روز‌های پس از جنگ ۸ ساله با عراق است و شرایط کشور به سمتی می‌رود که ممکن است با بحران‌های اجتماعی فراوانی مواجه شود و همچنین وضع اقتصادی از آن چیزی که هست، بدتر شود.

کریمی اظهار کرد: رضایی در دوران جنگ با درایتی که داشت و با حمایت‌های حضرت امام توانست جبهه‌های ایران را سازماندهی کند و جنگ را به نقطه خوبی برساند، اکنون نیز وی همان احساس را دارد که ممکن است وضعیت دشوار اقتصادی، کشور را دچار بحران‌هایی کند و از این رو احساس تکلیف کرده تا به صحنه بیاید و تجربه ۲۶ ساله خود را در حوزه نظارت و برنامه‌ریزی کشور به کار گیرد.

رئیس ستاد محسن رضایی در خوزستان افزود: در طول دوران فعالیت رضایی به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجربیات، برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری از سوی او به همه دولت‌ها ارائه شد، اما به هیچکدام از آن‌ها عمل نشد و اکنون آقای رضایی احساس می‌کند که خود باید سکان کشور را به دست بگیرد و طرح‌ها و برنامه‌هایی که در طول ۲۶ سال به بایگانی دولت سپرده شده را اجرایی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آقای رضایی به دنبال تغییر شرایط اقتصادی کشور است، افزود: وی دغدغه و نگرانی‌های بسیاری دارد تا کشور را وارد یک مسیر درست کند، ما هم تلاش خواهیم کرد تا در یک جو مسالمت آمیز، ضمن حفظ حرمت سایر داوطلبان که اکثر آن‌ها در جبهه انقلاب تعریف شده‌اند بتوانیم سهم ناچیزی در موفق شدن رضایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خوزستان در ۳۰ شهرستان مسئولان ستاد‌های انتخاباتی رضایی مشخص شده‌اند و حکم خود را نیز دریافت کرده‌اند، در برخی از شهرستان‌ها ۲ مجموعه در قالب شورای راهبردی و همچنین ستاد‌های اجرایی راه‌اندازی شده است.

درویشعلی کریمی اظهار کرد: در سطح استان خوزستان یک شورا با عنوان شورای نخبگان خوزستان راه‌اندازی شده است که حدود ۶۰ نفر از اساتید دانشگاه و پزشکان استان در آن فعال هستند، ذیل شورای نخبگان، نیز شورای راهبردی استان تشکیل شده است و ذیل این شورا نیز شورای سیاستگذاری است که برنامه‌ها و طرح‌های ستاد‌های شهرستان‌ها را به آن‌ها ابلاغ می‌کنند.

وی گفت: تاکنون ۲۸ کمیته تحت عناوین مختلف در ستاد‌های انتخاباتی محسن رضایی تشکیل شده است، ستاد‌های انتخاباتی رضایی شکل و نظم خود را پیدا کرده‌اند و در تلاش هستند تا بتوانند رای لازم را برای رضایی در خوزستان کسب کنند.

رئیس ستاد محسن رضایی در خوزستان با بیان اینکه در همه دولت‌ها به استان بی‌توجهی شده است، افزود: در استان خوزستان با توجه به اینکه زادگاه آقای رضایی است، انتظار‌ها برای رای آوردن ایشان بالا است، در این زمینه از هم‌استانی‌ها انتظار داریم تا فرزند خود را همراهی کنند.

وی با اشاره به برگزاری مناظره اول میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مناظره شب گذشته از پیش طراحی شده بود تا برای بحث اصلی که اقتصاد بود چالش ایجاد شود و این موضوع به محاق برود و گم شود. داوطلبان شرکت‌کننده با توجه به اینکه می‌دانستند رضایی در مباحث اقتصادی حرف برای گفتن دارد، سعی در به حاشیه بردن جلسه داشتند.

کریمی اظهار داشت: این مناظره می‌توانست برنامه‌ای مختص رضایی باشد، زیرا ایشان در مباحث اقتصادی تجربه بسیاری دارد، اما در این زمینه دو کاندیدایی که به عنوان نقطه مقابل جریان انقلاب هستند، عمده وقت جلسه را به حاشیه بردند. علی‌رغم اینکه به نظر می‌آمد تعمدی در به حاشیه بردن جلسه وجود داشت، اما رضایی موفق شد برنامه‌های اقتصادی خود را ارائه دهد.

وی گفت: استفاده از همه نیرو‌های جوانان، استفاده از همه اقوام و مذاهب، استفاده از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و همچنین استفاده از بانوان در کابینه دولت از مهمترین برنامه‌هایی است که توسط ایشان در مناظره روز گذشته عنوان شد و باید گفت که علیرغم همه تنش‌های ایجاد شده در مناظره روز گذشته، رضایی توانست برنامه‌ها و اهداف خود را تبیین کند.

رئیس ستاد محسن رضایی در خوزستان با بیان اینکه در مناظره روز گذشته بیشتر مباحث داوطلبان ابتر باقی ماند، بیان داشت: یک ایرادی که به خود برنامه مناظره باید گرفت این است که در سه دقیقه باید مباحث تخصصی اقتصادی مطرح می‌شد که این زمان بسیار کم، مجال پاسخگویی را نمی‌داد. باید برنامه‌ریزی‌هایی شود تا در مناظره‌های بعدی فرصت لازم به داوطلبان داده شود تا بتوانند برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: برخی از کاندیدا‌ها در مناظره روز گذشته تلاش کردند تا به مباحث غیرضروری و شخصی ورود کنند تا مباحث اصلی اقتصادی که تخصص رضایی بود به حاشیه برود، اما علی‌رغم تلاش‌های انجام گرفته که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، محسن رضایی توانست آنچه را مد نظر دارد به صورت خلاصه و مفید ارائه دهد.

درویشعلی کریمی با بیان اینکه مردم از وضع موجود ناراضی هستند و به ستوه آمده‌اند، اظهار کرد: منتقدان دولت مثل رضایی در شرایط فعلی به دنبال نقد شرایط فعلی کشور و دولت هستند و راه‌حل‌هایی را برای آینده پیشنهاد می‌کنند. دولت کنونی نظام را در دنیا بی‌اعتبار کرده است.

 

منبع: صدا و سیما خوزستان