بیکاری ۲۵ درصد مردم خوزستان جای تعجب دارد/ فرصت های مدیریتی باید در اختیار نخبگان بومی قرار گیرند
بیکاری ۲۵ درصد مردم خوزستان جای تعجب دارد/ فرصت های مدیریتی باید در اختیار نخبگان بومی قرار گیرند

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از جمعیت نیروی فعال خوزستان بیکار هستند، گفت: این میزان از بیکاری در استانی مانند خوزستان جای تعجب دارد.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از جمعیت نیروی فعال خوزستان بیکار هستند، گفت: این میزان از بیکاری در استانی مانند خوزستان جای تعجب دارد.

به گزارش کاوش اخبار، محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد، با بیان اینکه استفاده از نیروی غیربومی تنها درصورت نبود افراد متخصص قابل توجیه است، افزود: در جایی که این میزان بیکاری وجود دارد، بکارگیری نیروی غیربومی ظلم است و فرصت‌های شغلی این استان باید به مردم خود این استان واگذار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین به مهاجرت افراد از استان به مناطق دیگر مانند پایتخت اشاره و بیان کرد: این افراد عمدتا برای انجام کارهای پیمانکاری و یا کارگری از خوزستان مهاجرت کرده اند در صورتی که ظرفیت های مختلفی مانند نفت، پتروشیمی و کشاورزی باید با ایجاد فرصت های مناسب شغلی از بروز چنین پدیده ای جلوگیری می کرد.

وی یادآورشد: منظور از فرصت های کاری و شغلی در بخش نفت تنها اشتغال در چاه های نفتی موجود نیست، بلکه صنایع تبدیلی در این حوزه می‌تواند فرصت های مناسبی را برای افراد جویای کار فراهم کند.

دستگاه‌های نظارتی باید جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بزرگترین اختلاس های کشور در خوزستان صورت گرفته است، گفت: این شرایط حاصل ضعف عملکرد نهادهای نظارتی در استان خوزستان است و این صحبت به این معنی نیست که مردم استان در این مسائل مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: استان خوزستان از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بزرگترین اختلاس‌ها در این استان رخ داده است.

مهرعلیزاده بیان کرد: تخلفات و اختلاس‌های مطرح شده در خوزستان به واسطه افراد طمع کار رخ داده و این شرایط ناشی از ضعف نهادهای نظارتی بوده است.

به نوشته ایرنا، این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به واگذاری نادرست شرکت هفت تپه به بخش خصوصی گفت: باید توجه داشت که با تخلفاتی مانند واگذاری هفت تپه با جدیت برخورد شود.

وی افزود: نباید اجازه داده می‌شد مسائل کوچک اقتصادی و اجتماعی از این دست مانند بحران هفت تپه به موضوعات امنیتی تبدیل شوند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در دولت بنده با چنین تخلفاتی با جدیت برخورد خواهد شد، گفت: نمی‌گویم که امکان رسیدگی به همه مشکلات در چند روز عملی خواهد شد اما باید از مسیرهای تعریف شده، موضوعات پیگیری و سریعا رفع شوند.

وی در این گفت و گو خود را یک فرد صنعتی دانست و بیان کرد: با توجه به تجارت کاری که در مسئولیت‌های صنعتی داشته ام همواره معتقدم واحدهای تولیدی مانند کشت و صنعت‌ها می‌بایست با استفاده از تکنولوژی‌های جدید نوسازی و بازسازی شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در دوره‌ای که معاون وزیر صنایع در امور صنعتی بوده ام (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹) توسعه کشت و صنعت‌ها در استان خوزستان مطرح بود و ماشین آلات این صنایع بعد از نصب و راه اندازی تاکنون بازسازی و نوسازی نشده‌اند.

وی یادآورشد: ماشین آلات بکار رفته در این واحدها، سرمایه‌های مردم محسوب می‌شوند و می‌بایست طی دوره‌های مختلف به بازسازی آنها توجه می‌شد.

فرصت های مدیریتی باید در اختیار نخبگان بومی قرار گیرند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خوزستان را شایسته برخورداری از مدیران توانمند و دلسوز دانست و گفت: این استان از اقوام مختلف، عرب، لر، بختیاری، دزفولی، شوشتری و ترک قشقایی برخوردار است که در بین آنها افراد و نیروهای نخبه کارآمدی برخوردار هستند؛ بنابراین در دولت بنده اولویت با مدیران استانی است که با فرهنگ و مشکلات مردم منطقه آشنایی هستند.

وی با انتقاد از وضعیت مدیریتی و برنامه‌ریزی در استان خوزستان گفت: بخش زیادی از مشکلات موجود این استان می‌بایست با تکیه بر مسئولیت پذیری و تصمیمات مدیریتی صحیح رفع می‌شد.

وی ادامه‌داد: مسئولین از جمله رئیس جمهور باید به واسطه مشکلات و چالش‌ها در مقابل قانون، مردم و خداوند مسئول و پاسخگو باشند.

بحران آب آشامیدنی در خوزستان

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد به موضوع بحران آب آشامیدنی در اکثر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: این استان از ۳۰ درصد آب شیرین کشور و هفت رودخانه عظیم کشور برخوردار است.

وی ادامه‌داد: بروز مشکل آب شرب در اکثر شهرهای خوزستان جای تعجب دارد و این امر نشان دهنده فقدان برنامه‌ریزی دقیق درخصوص ظرفیت های موجود است.

مهرعلیزاده تصریح‌کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که در توزیع منابع آبی استان خوزستان برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

بیخیالی در برابر بحران های زیست محیطی خوزستان خیانت است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ورود فاضلاب به رودخانه‌های استان را یک مشکل زیست محیطی جدی دانست و گفت: بیخیالی در برابر چنین بحران‌های زیست محیطی در استان خوزستان خیانت است و باید از طریق روش‌های علمی از بروز چنین پدیده‌های جلوگیری کرد.

وی به ضرورت لایروبی سدهای دز و کرخه اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که رسوب ایجاد شده کارایی این سدها را در خوزستان با مشکلاتی همراه کرده که نیازمند علاج بخشی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: علاوه بر این نیز باید توجه داشت که رودخانه‌های استان بخصوص کارون نیازمند لایروبی است.

ظرفیت های گردشگری خوزستان باید مورد توجه قرار گیرند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سوابق کاری خود در تاسیس منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: استان خوزستان نیز از ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این زمینه برخوردار است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، خوزستان مستعدترین منطقه کشور برای رونق بوم گردی است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی بیان داشت: اغلب مردم بنده را به عنوان یک چهره حوزه ورزشی می دانند، در صورتی که سوابق اجرایی من در حوزه اقتصادی و صنعتی بوده است.

نامزد سبزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معیشت را یکی از مشکلات جدی کشور دانست و گفت: در دوران جنگ این مشکل نیز وجود داشته است اما به خوبی با برنامه‌ریزی‌ صحیح، مدیریت شد اما در دوره فعلی علیرغم وعده های داده شده، مشکلات مربوط به معیشت روز به روز بیشتر شده است.

وی ادامه‌داد: قصد ندارم سیاه نمایی کنم اما تلاش می‌شود با برنامه ریزی هایی که صورت می‌گیرد در دولت بنده، این مشکلات به حداقل برسند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور  برگزار می‌شود.