کاهش 65 درصدی تولید برق نیروگاه های برق آبی خوزستان/ اولویت  خاموش نشدن برق بخش خانگی
کاهش 65 درصدی تولید برق نیروگاه های برق آبی خوزستان/ اولویت  خاموش نشدن برق بخش خانگی

اولویت ما خاموش نشدن بخش خانگی و آسایش شهروندان است و همه برنامه ریزی ها با حفظ این اولویت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تداوم روند افزایشی مصرف برق در استان نگران کننده است و شبکه برق خیلی زودتر از سال های قبل وارد پرباری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در دو روز گذشته رشد 37 و 23 درصدی در پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال های قبل اتفاق افتاده که هشداری است از سال متفاوتی که در پیش داریم.

وی با اشاره به افزایش دما نسبت به سال قبل، افزود: مصرف شش هزار و 426 مگاوات در ساعت های اوج نشان می دهد که شبکه برق خیلی زود وارد پرباری شده که این خود منجر به آسیب به شبکه و حادثه های احتمالی به علت پرباری طولانی مدت شش ماهه خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش 65 درصدی تولید برق در نیروگاه های برق آبی در فروردین ماه سال جاری بیان کرد: امسال بخشی از تولید نیروگاه های برق آبی را به دلیل خشکسالی و کاهش ذخیره آب سدها در اختیار نخواهیم داشت که این خود بزرگترین مساله صنعت برق است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: تمهیدات لازم برای آماده سازی شبکه و افزایش ظرفیت انجام شده اما باید در نظر داشت که بدون جمع آوری استخراج غیر قانونی رمز ارزها و همراهی مشترکین در کاهش مصرف برق، حفظ پایداری شبکه در شرایطی که با کاهش تولید و افزایش مصرف رو به رو شده ایم، سخت است.

دشت بزرگ تاکید کرد: اولویت ما خاموش نشدن بخش خانگی و آسایش شهروندان است و همه برنامه ریزی ها با حفظ این اولویت در حال انجام است.