قتل یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش در اکباتان/ جسد فرزند خود را تکه تکه کردند
قتل یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش در اکباتان/ جسد فرزند خود را تکه تکه کردند

«بابک خرمدین» کارگردان ۴۷ساله سینما توسط والدین خود به قتل رسید؛ جسد مُثله‌شده او در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شد.

«بابک خرمدین» کارگردان ۴۷ساله سینما توسط والدین خود به قتل رسید؛ جسد مُثله‌شده او در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایسنا، پدر و مادر این کارگردان جوان توسط پلیس بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند. هنوز از انگیزه این قتل اطلاعاتی در دست نیست.

جسد مثله‌شده این کارگردان جوان صبح دیروز ۲۶ اردیبهشت در یک سطل زباله در خیابان نفیسی، محله اکباتان کشف شد، این پیکر بعد از مرگ قطعه قطعه شده است. مأموران کلانتری ۱۳۵، تشخیص هویت و تجسس با حضور در محل کشف جسد و تشکیل پرونده به بررسی ابعاد این قتل پرداختند.

طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است. پدر خرمدین در اعترافات خود گفته: پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح قتل – روز یکشنبه- او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.

بابک خرم‌دین سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ است، این کارگردان سال ۱۳۷۹ در دوره فیلمسازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرد.

قتل یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش در اکباتان | جسد فرزند خود را تکه تکه کردند

خرم‌دین در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن می‌شود و در آن‌جا با مساله مهاجرت و غربت درگیری پیدا می‌کند. وی فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» را تا حد زیادی با الهام گرفتن از آن دوره زندگی خود ساخته است؛ این فیلم روایت زندگی روزمره یاشار، مهاجر ایرانی ترک‌تبار در لندن است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. خرم‌دین همزمان با اتمام کالج دچار مشکلات مالی و نیز دلتنگی برای خانواده‌اش و ایران می‌شود و بین ماندن و برگشتن مردد است. ولی سرانجام تصمیم به بازگشت به کشور می‌گیرد. اما در خانه پدر و مادرش و توسط آنها کشته می‌شود.

  • بور بیجاده رنگ ۱۳۸۶( ۲۲ دقیقه)
  • سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸( ۹ دقیقه)
  • فیلم نیمه بلند داستانی روزن (کورسو) ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه) با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
  • فیلم بلند داستانی سوگنامه ای برای یاشار ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقیقه)
  • ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های برش ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه) بخشی از آثار سینمایی این کارگردان ۴۷ساله هستند که روز گذشته به دست پدرش تکه تکه شد.

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفته که تحقیقات درباره این قتل ادامه دارد.