افزایش ۲ برابری آمار فوتی‌های کرونا در ماهشهر
افزایش ۲ برابری آمار فوتی‌های کرونا در ماهشهر

 سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است. 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا  فریدون بندری روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان ماهشهر بیان کرد: روند ابتلا به کرونا در بندر ماهشهر صعودی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان تکمیل شده است.

وی افزود: متاسفانه آمار فوتی‌های کرونایی در این شهرستان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده که لازم است شهروندان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث توقف این روند شوند.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در بندر امام خمینی(ره) و شهرک طالقانی از توابع ماهشهر مطلوب نیست و این وضعیت باید تغییر کند.

بندری ادامه داد: بر اساس دستور استاندار خوزستان ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و اداراتی نیز که تعداد ارباب رجوع بسیار کمی دارند می‌توانند کارکنان خود را با هماهنگی به کمتر از ۳۰ درصد کاهش دهند به شرط آنکه این موضوع باعث تجمع و اختلال در خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان نشود.

وی همچنین با تقدیر از شرکت‌های پتروشیمی و بهداشت و درمان صنعت نفت بندر ماهشهر برای راه‌اندازی آزمایشگاه تست پی.سی.آر در ماهشهر گفت: شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر بحث دریافت مجوز لازم را هرچه سریع‌تر پیگیری کند تا  در ۲ روز آینده شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه تست مولکولی این شهرستان باشیم.

بندری اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و روند افزایشی تعداد مراجعان به مراکز نمونه‌گیری، لازم است شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با همکاری صنایع پتروشیمی نسبت به تجهیز و راه‌اندازی مرکز نمونه‌گیری جدید در این شهرستان اقدام کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر نیز در این نشست گفت: بندر ماهشهر، هفته گذشته در وضعیت بسیار بحرانی و فوق قرمز کرونایی قرار گرفت ، به همین دلیل مجبور به گرفتن تصمیم جدیدی در روند پذیرش بیماران شدیم.

شنبدی ادامه داد: بر این اساس پس از تخصیص تمام تخت‌های بیمارستان امام موسی کاظم(ع) بندر ماهشهر به بیماران کرونایی، بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) به مرکز پذیرش بیماران زنان و زایمان تبدیل شد که این بیمارستان با کمبود نیرو و کادر درمان نیز روبه رو است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر افزود: روزانه ۳۰۰ تست پی.سی.آر در مراکز خدمات سرپایی ۱۶ ساعته از افراد مشکوک به کرونا در بندر ماهشهر گرفته می‌شود.

شنبدی تعداد واکسن‌های اختصاص داده شده به این شهرستان را سه هزار و ۱۹۶ دوز اعلام کرد و گفت: تاکنون از این تعداد ۹۶۰ دوز به کادر درمان، هشت دوز به جانبازان ، ۵۱ دوز به پاکبانان، ۱۴۵ دوز به بیماران دیالیزی ، ۱۱۱ دوز بیماران خاص(سرطانی، تالاسمی و …)، ۱۷۷ دوز به کادر بهداشت، ۳۰ دوز به کارکنان فوریت‌های پزشکی و ۴۲ دوز به پزشکان غیرشاغل در بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

وی در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بندر ماهشهر بیان کرد: در هفته گذشته، یکهزار و ۱۱۳مبتلا به کرونا در بندر ماهشهر شناسایی شد و هم اکنون ۱۴۶ بیمار در سه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، نفت و امام موسی کاظم(ع) بستری هستند.

هم اکنون۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.