جاده‌ی حادثه‌خیزی که همچنان قربانی می‌گیرد
جاده‌ی حادثه‌خیزی که همچنان قربانی می‌گیرد

با گذشت چند سال از اثبات مشکلات جاده صفی‌آباد ـ میانرود و آمار بالای تصادفات ناگوار، تعریض جاده‌ی مرگبار صفی‌آباد ـ میانرود کلید خورد و مردم بخش مرکزی با امید به رفع مشکلات این جاده دل‌خوش کردند.

علی اعلمی‌زاده در یادداشتی نوشت: با گذشت چند سال از اثبات مشکلات جاده صفی‌آباد ـ میانرود و آمار بالای تصادفات ناگوار، تعریض جاده‌ی مرگبار صفی‌آباد ـ میانرود کلید خورد و مردم بخش مرکزی با امید به رفع مشکلات این جاده دل‌خوش کردند. جاده روزهای سختی را سپری می‌کرد، آنقدر که شهرتش در مرگ‌بار بودن نقل محافل عمومی شد و با گذشت سال‌ها ظاهراً حالا حالاها قصد ندارد بی‌خیال این شهرت شود و همچنان قربانی می‌گیرد. مردم بخش مرکزی با بیان این‌که اما و اگرهای فراوانِ شروع پروژه‌ی تعریض جاده صفی‌آباد ـ میانرود و آنچه وضع موجود نشان می‌دهد، جز رفع تکلیف از سوی مسؤولان مربوط چیز دیگری نیست؛ می‌گویند: با گذشت سالها و در نهایت شروع تعریض جاده، در واقع نمی‌توان نام تعریض را بر آن نهاد، بلکه وضع موجود و خالی شدنِ شانه‌های جاده جز افزایش تصادفات و کشتار مردم حاصلی نداشته است. به جرأت می‌توان گفت این جاده و بخش مرکزی همچنان در کمای طولانی‌مدت به‌سر می‌برد.

این جاده دسترسی‌های مهمی به شهرهای صفی‌آباد، امام، میانرود، آزادراه اهواز اندیمشک، شرکت‌های شهید بهشتی و رجایی، روستاهای انقلاب، امیرالمؤمنین و … را داراست. بخش مرکزی مشکلات زیادی دارد که نیازمند همت ویژه‌ی مسؤولان برای هموار کردن مشکلات موجود است، به همین دلیل جلسات متعددی از سوی مسؤولان کشوری، استانی و محلی برای رفع مشکلات و معضلات این بخش برگزار شده که یکی از این برنامه‌های مهم و حساس مربوط به این جاده حادثه‌خیز بوده و هست اما تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

اما سوال اینجاست که چرا بعد از این همه مدت و گرفتن جان‌های بی‌شمار از این مردم شهیدپرور و اطلاع و اشراف مسئولان مربوطه به مشکلات مهم و حساس بخش؛ چرا مسئولان هیچ‌گونه اقدامی برای رفع این مشکل انجام نمی‌دهند!؟ تا کی مردم بخش مرکزی باید جوابگوی کم‌کاری‌های بعضی مسؤولان مربوطه باشند. مردم بخش مرکزی که در طول دوران انقلاب از مبارزان خط مقدم بودند و شهید و جانباز دادند؛ در طول جنگ تحمیلی نیز منازلشان در عین حالی که زیر موشک‌باران بعثی‌ها بود در اختیار مردم شریف شهر قرار داشت، در همان شرایط این منازل محل تأمین آذوقه‌ی رزمندگان اسلام نیز بود و خود نیز چند صد شهید و جانباز والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کردند. حال چرا امروز باید پاسخ کم‌کاری و بی‌محبتی بعضی از مسؤولان را آنگونه که حق‌شان نیست با خون‌بهای مرگ عزیزان‌شان در حوادث رانندگی در جاده مرگبار صفی‌آباد ـ میانرود بدهند.

امان از مسؤولان و تریبون‌هایی که فریاد عدالت‌خواهی را به رخ مردم می‌کشند اما در عمل ناکارآمدند. مشکل کجاست که بعد از سال‌ها موضوع مهمی همچون تعریض جاده فدای مسائل سیاسی شده و ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی و قدرت می‌شود!؟

به‌عنوان یکی از مردم بخش مرکزی از مسؤولان مربوطه به ویژه استاندار خوزستان، مدیر راه و شهرسازی استان خوزستان و نمایندگان مردم شریف خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاصه جناب آقای آوایی نماینده‌ی مردم شریف دزفول در مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی هرچه زودتر به این معضل جدی و در عین حال دردناک هستیم و امید داریم جاده‌ی صفی‌آباد ـ میانرود که در حال حاضر یادگار تلخ بیشتر خانواده‌های بخش مرکزی شده است، روزی به معنای واقعی تعریض استاندارد شود، نه وضع موجود که جز قتلگاه چیز دیگری نیست. کشته شدن هموطنان عزیزمان در حوادث رانندگی در این جاده، موضوع مهم و قابل تأملی‌ست که به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت و نسبت به آن بی‌تفاوت بود.