اعلام هشدار سطح زرد برای ناپایداری جوی در خوزستان
اعلام هشدار سطح زرد برای ناپایداری جوی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت ناپایداری جوی و وقوع گرد و خاک در برخی مناطق استان طی روزهای آینده ، هشدار سطح زرد صادر کرد . به گزارش کاوش اخبار؛ مرکز خوزستان ، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد برای روزهای آینده در استان گفت : با پیش بینی افزایش سرعت باد و […]

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت ناپایداری جوی و وقوع گرد و خاک در برخی مناطق استان طی روزهای آینده ، هشدار سطح زرد صادر کرد .

به گزارش کاوش اخبار؛ مرکز خوزستان ، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد برای روزهای آینده در استان گفت : با پیش بینی افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۲ فروردین ، خطر افزایش ارتفاع موج در منطقه شمال خلیج فارس ، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک وجود دارد .
اعلام هشدار سطح زرد برای ناپایداری جوی در خوزستان
محمد سبزه زاری افزود : توصیه می‌شود در این مدت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، انجام فعالیت‌های شیلاتی و پشتیبانی صنایع فراساحل جلوگیری شود .

وی گفت : همچنین با ورود سامانه بارشی به استان و بالا بودن ضرایب ناپایداری از اواخر روز پنجشنبه ۱۹ فروردین تا اواخر روز یکشنبه ۲۲ فروردین ، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای و گرد و خاک پیش بینی می‌شود .

سبزه زاری افزود : به دلیل بروز پدیده گرد و خاک طی ساعاتی در بعد از ظهر‌ روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه آینده در مناطق غربی، جنوبی ،جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز استان شاهد کاهش دید موقت و افت کیفیت هوا خواهیم بود .

وی گفت : همچنین با وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در ارتفاعات شمالی و شرقی طی ساعاتی در مدت زمان یادشده، احتمال شکستگی درختان ،صاعقه و به صورت نقطه احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق کوهستانی وجود دارد .

سبزه زاری افزود : در این مدت باید تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ و وزش باد و صاعقه به کار گرفته شود و مردم از سفر‌های غیر ضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند .