افزایش مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان
افزایش مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان در یک هفته اخیر خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا در خورستان که امروز (۲۷ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در دو هفته گذشته به طور متوسط روزانه دو مورد فوتی ناشی از کرونا در خوزستان داشته‌ایم اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم کمرنگ و شرایط عادی‌انگاری شده است که از این نظر، نگران هستیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی، افزود: میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل افرایش یافته است. البته میزان نمونه‌گیری نیز دو برابر شده و شناسایی بیماران افرایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: فعلا موارد بستری افزایشی نیست که این موضوع نشان می‌دهد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها حال عمومی بهتری داشتند.

وی گفت: تجربه یک سال گذشته نشان می‌دهد هر زمان بار مراجعه سرپایی افزایشی شده، دو هفته بعد نیز موارد بستری و چهار هفته بعد موارد فوت افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح شهید سلیمانی بتوانیم مبتلایان را در محلات شناسایی کنیم تا از وقوع پیک سوم بیماری در خوزستان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم همکاری بیشتری داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا پیک سوم بیماری رخ ندهد.