انفجار خط لوله انتقال گاز رامشیر هنگام تست
انفجار خط لوله انتقال گاز رامشیر هنگام تست

 سرپرست فرمانداری رامشیر گفت: خط لوله ۵۶ اینچ تازه ساخت انتقال گاز در حد فاصل روستای چم اسحاق واقع در بخش مرکزی شهرستان رامشیر به‌دلیل نشتی بعد از ظهر امروز پنجشنبه هنگام تست منفجر شد.

سالم عبادی پنجشنبه شب اظهارداشت: این خط لوله توسط گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال انجام مراحل تست اولیه بود که به‌دلیل نشتی منفجر و یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

وی با بیان اینکه فرد مصدوم برای انجام مراحل درمانی به یکی از مراکز بیمارستان منتقل شد، ادامه ‌داد: این افراد از مجموعه کارکنان گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هستند.

سرپرست فرمانداری رامشیر در پاسخ به این سوال که دلیل این انفجار آیا رعایت نکردن موارد ایمنی بوده است یا خیر گفت: به طور طبیعی هنگام اجرای چنین تست‌هایی باید اصول ایمنی رعایت شود اما بررسی‌ها برای مشخص شدن دقیق علت حادثه در دست پیگیری است.

عبادی یادآورشد: نتیجه این بررسی‌ها می‌بایست با جدیت دنبال شود تا از بروز حوادث احتمالی مشابه در آینده جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد خط ۵۶ اینچ انتقال گاز در مجاورت روستای چم اسحاق به‌منظور مصارف صنعتی عنوان شده است، افزود: بعد از حضور گروه‌های تخصصی مدیریت بحران در منطقه، ایمن سازی محل انجام شده و در حال حاضر شرایط منطقه عادی است.

به گفته عبادی ادامه فرآیند تست مربوط به انتقال گاز از طریق خط تازه ساخت انتقال گاز در مجاورت روستای چم اسحاق از توابع شهرستان رامشهر به زمان دیگری موکول شده است.

شهرستان رامشیر از شمال با اهواز و از جنوب با امیدیه مجاورت دارد. این شهر در ۳۵ کیلومتری ماهشهر و ۴۵ کیلومتری رامهرمز است.

بخشی از این شهر در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و بخشی دیگر آن در حوزه مسئولیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون است که این ۲ شرکت بزرگ نفتی زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌روند؛ همچنین این شهر دارای میادین نفت و گاز بسیار زیادی است و نقش بسزایی در صادرات نفت و گاز دارد.